کد خبر: ۱۸۰۷۰۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

شورای رقابت با تعیین رئیس جدید به قیمت گذاری خودرو بر می گردد

شورای رقابت با تعیین رئیس جدید به قیمت گذاری خودرو بر می گردد

عضو شورای رقابت از بازگشت دوباره این نهاد به قیمت گذاری خودرو پس از تعیین رئیس جدید شورا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن بهرامی با اشاره به اینکه تا وقتی خودرو کالایی انحصاری تلقی می شود، باید ضوابط شورای رقابت حاکم باشد به باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، تشخیص انحصار کالاها با شورای رقابت بوده و خودرو هم کالایی انحصاری تشخیص داده شده و تنظیم دستورالعمل نحوه قیمت گذاری و دسترسی عادلانه مصرف کنندگان بر عهده این نهاد است.

وی افزود: قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مورد تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و از قوانین عادی به شمار نمی رود. لذا برای اصلاح و تغییر باید اکثریت نمایندگان مجلس به آن رای دهند. سران قوا تصمیم گرفته ، طی یکسال و در شرایطی که دور سوم شورای رقابت شکل نگرفته ، قیمت گذاری خودرو توسط ستاد تنظیم بازار به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور انجام شود.

بهرامی ادامه داد: شورای رقابت از سه ماه پیش از قیمت گذاری خودرو کنار گذاشته شده که دلیل آن نداشتن رئیس است. تا تعیین تکلیف این موضوع ، قیمت گذاری توسط ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد. اگر به هر دلیل در یک سال آینده ، شورا اعضای مشخصی نداشته و هنوز دور سوم آن شکل نگرفته باشد ، باید مجمع دیگری برای گذر از شرایط فعلی تصمیم گیری کند و جایگزین شورای رقابت شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ