کد خبر: ۱۸۰۷۴۰
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

دانش آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند
رییس پلیس فتای البرز:

دانش آموزان مراقب شبکه جعلی شاد باشند

رییس پلیس فتای البرز با اعلام اینکه دانش آموزان برای بروز رسانی اپلیکیشن شاد از فروشگاه های مجازی معتبر استفاده کنند، نسبت به کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن های جعلی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرهنگ رسول جلیلیان با اشاره به اقدامات اخیر کلاهبرداران از طریق اپلیکیشن های جعلی به ایرنا گفت: به تازگی برخی مجرمان سایبری، برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده‌ و با تبلیغات گسترده ، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند.

وی افزود: برای نصب و به روز رسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه نیست و کاربران می توانند از وب سایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه های معتبر مجازی دانلود کنند. همچنین برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از رمزهای عبور مناسب دو مرحله ای استفاده شود.

این مقام انتظامی ادامه داد: مدیران مدارس در خصوص سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کنند و اضطراب و نگرانی دانش آموزان را کاهش دهند.

سرهنگ جلیلیان گفت: خانواده ها و دانش آموزان هوشیار باشند .چرا که برخی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به حساب کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا کرده و با ایجاد حساب های مشابه با استفاده از شماره تلفن کاربران ، پیامی با مضمون و اخطار " کد دریافتی را ارسال کنید در غیر این صورت دسترسی در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد" برای طعمه ها ارسال می کنند.

وی افزود: برخی خانواده ها و دانش آموزان به علت عدم آگاهی و اضطراب ناشی از قطع دسترسی به شبکه آموزشی شاد اقدام به ارسال کد تایید به کلاهبرداران کرده و شرایط دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری را برای مجرمان سایبری فراهم می کنند. هموطنان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا اطلاع دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ