کد خبر: ۱۸۰۹۴۲
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲

آمریکا به ایران ییغام داد و خواهان تسریع روند مذاکرات وین شد
از طریق عراق:

آمریکا به ایران ییغام داد و خواهان تسریع روند مذاکرات وین شد

آمریکا با ارسال پیامی به ایران از طریق عراق ، خواهان تسریع روند مذاکرات در وین شد که در حال بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصاد نیوز، هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای وین در حال انجام است. سفر همزمان ابراهیم رئیسی و انریکه مورا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مسکو نشان می‌دهد ، رایزنی ها به نقطه حساس رسیده و احتمالا بخشی از مذاکرات به جای وین در مسکو در حال انجام است.

بر اساس این گزارش ، طبق اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ، مذاکرات برجام به نقطه اضطرار رسیده‌ و هرچه روند گفت و گوها طولانی‌تر شود، ایران برنامه هسته‌ای را پیشرفته‌تر خواهد کرد. بر این اساس واشنگتن از طریق عراق برای تهران پیامی مبنی بر لزوم تسریع روند مذاکراتارسال کرده که در حال بررسی است. 

اطلاعاتی از جزئیات این پیام منتشر نشده اما به نظر می‌رسد ،واشنگتن تمایل دارد مذاکرات هسته‌ای وین زودتر به نتیجه برسد. مقامات آمریکایی و اروپایی چندی پیش ۱۲ بهمن سال جاری را آخرین مهلت برای حصول توافق اعلام کرده بودند.

اگرچه این ضرب‌الاجل از سوی برخی مقامات آمریکایی رد شد اما بلینکن نسبت به عدم بازگشت واشنگتن به برجام هشدار داده است . چرا که با طولانی شدن روند مذاکرات ، تهران زمان بیشتری برای پیشرفت برنامه هسته‌ای خواهد داشت.

آلمان و فرانسه هم با این ادعا که پنجره فرصت برای حل و فصل برجام در حال بسته شدن است ، خواهان تسریع روند مذاکرات شده‌اند.

طبق اعلام منابع آگاه ،  ۴ متن شامل یک پیش‌نویس اصلی با ۳ ضمیمه در دست بررسی قرار دارد. حصول توافق ممکن است اما همچنان اختلافاتی وجود دارند که باید حل و فصل شوند.

اصل راستی‌آزمایی و ارائه تضمین‌ها مورد تایید همه طرف ها بوده ولی هنوز موارد اختلاف مهمی باقی مانده که نیازمند بحث و بررسی بیشتر و اتخاذ تصمیمات سیاسی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ