کد خبر: ۱۸۱۰۱۷
۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

مصوبه جدید دولت برای عرضه داخلی و صادراتی سوخت یا اوراق در بورس

مصوبه جدید دولت برای عرضه داخلی و صادراتی سوخت یا اوراق در بورس

هیات وزیران در تصمیمی جدید دستورالعمل اجرایی عرضه داخلی و صادراتی سوخت صرفه جویی شده یا اوراق در بورس را تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیات دولت در جریان آخرین جلسه اقدام به تصویب دستورالعمل اجرایی تحویل سوخت صرفه‌جویی شده یا حواله آن در نیروگاه‌های تجدیدپذیر برای فروش و عرضه در بورس انرژی کرد.

طبق این مصوبه ، ساتبا موظف است در پایان هر فصل گزارش سه ماهه میزان تولید برق نیروگاه های تجدیدپذیر برحسب کیلو وات ساعت، معادل مقدار سوخت صرفه جویی شده و مبلغ بدهی (ریال) به تفکیک هر یک از سرمایه گذاران را تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد.

همچنین وزارت نفت از طریق شرکت­‌های تابعه حداکثر تا ۱۵ روز پس از اعلام سازمان برنامه و بودجه نسبت به واگذاری سوخت صرفه جویی شده قابل تحویل به سرمایه گذاران در سقف میزان (حجم) مجوز صادر شده از سوی سازمان و با ارزشی حداکثر معادل میزان رقم مطالبات سرمایه‌گذار از دولت (اعلامی توسط سازمان برنامه) اقدام و معادل آن را به حساب بدهکار دولت منظور و مراتب را به سازمان، ساتبا و وزارت اقتصاد اعلام می‌کند.

ساتبا مجاز است با تأیید سازمان نسبت به تسویه بدهی‌های قطعی تا پایان سال ۹۹ که با توجه به ماده ۲۰ قانون محاسبات عمومی تسجیل شده و به تأیید ذیحساب رسیده باشد از محل این قانون و با رعایت مفاد این دستورالعمل اقدام کند.

وزارت اقتصاد نیز موظف است نسبت به اتخاذ تمهیدات و ساز و کارهای لازم برای تسهیل عرضه سوخت یا اوراق توسط سرمایه‌گذار، طبق روش‌های متداول در بورس انرژی، حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل، اقدام کند.

فروش و عرضه داخلی و صادراتی سوخت صرفه جویی شده یا اوراق صرفاً در بورس انرژی مجاز است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ