کد خبر: ۱۸۱۰۱۹
۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

پیش شرط جدید آمریکا برای ایران و شروع رایزنی ها برای تدوین پیش نویس توافق
نمایندگان آمریکا و روسیه اعلام کردند :

پیش شرط جدید آمریکا برای ایران و شروع رایزنی ها برای تدوین پیش نویس توافق

نمایندگان آمریکا و روسیه از پیش شرط جدید واشنکتن برای ایران و شروع رایزنی ها از امروز و برای تدوین پیش نویس توافق خبر دادند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مذاکرات وین که با از چندین روز پیش با محوریت رفع تحریم‌ها شروع شده ، دیروز با دیدار علی باقری کنی مذاکره‌کننده ارشد ایران و نمایندگان گروه ۱+۴ دیروز ادامه یافت و قرار است امروز هم با جلسات دو و چند جانبه پیگیری شود. در این میان نماینده روسیه مدعی شده رایزنی ها برای تدوین پیش نویس از امروز شروع می شود.

براساس این گزارش، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ، شرط جدیدی برای حصول توافق گذاشت و اعلام کرد: تهران باید چهار شهروند آمریکایی را آزاد کند. در غیر این صورت واشنگتن نمی‌تواند اقدامی برای نجات توافقنامه هسته‌ای انجام دهد.

وی ادامه داد: هر چند این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند ولی تصور رسیدن به توافق هسته‌ای در برابر ادامه زندانی چهار شهروند آمریکایی برای مقامات ، دور از ذهن است.

میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین هم گفت : در جریان آخرین جلسات ایران، سه کشور اروپا، روسیه و چین ، یکی از موضوعات اصلی مورد بحث قرار گرفت که با پیشرفت هایی همراه شده و امروز هم درباره پیش‌نویس و تدوین آن رایزنی خواهد شد.

وی با اشاره به تجربه منفی ایران در نتیجه سیاست فشار حداکثری آمریکا به ایرنا گفت: طرف ها سعی دارند درباره تضمین آینده توافق اطمینان حاصل کنند. دشواری‌ها و تجربه منفی ایران در نتیجه سیاست فشار حداکثری و تحریم ها قابل درک است و بی تردید در جریان مذاکرات ، مسئله اطمینان از تضمین بهبود شرایط مورد توجه خواهد بود.

اولیانوف ادامه داد: رایزنی‌های سیاسی گام به گام جریان دارد و مذاکره کنندگان ، دیدارهای مفیدی در قالب‌های مختلف داشتند. گفت‌وگوها رو به پیشرفت است و جلسات ، امروز هم ادامه دارد. روسیه مخالف تعیین ضرب‌الاجل‌های مصنوعی بوده اما با به سرانجام رسیدن هر چه سریع‌تر روند مذاکرات موافق است . رایزنی نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و باید تا ماه آینده میلادی (بهمن) نهایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ