کد خبر: ۱۸۱۰۳۲
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در مجلس بلاتکلیف است / آخرین پیشنهاد دولت
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ :

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در مجلس بلاتکلیف است / آخرین پیشنهاد دولت

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس از بلاتکلیفی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: آخرین پیشنهاد دولت ، حذف ارز ترجیحی در ازای پرداخت یارانه 90 تا 120 است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر قادری درباره آخرین وضعیت بررسی حذف ارز 4200 تومانی در مجلس به تسنیم گفت: بنابر اعلام حمید رضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون، کمیته‌ای مشترک بین مجلس و دولت برای بررسی موضوع دلار ترجیحی به ریاست الیاس نادران تشکیل شده اما هنوز عملیاتی نشده است.

وی افزود: موضوع حذف ارز 4200 تومانی در مجلس فعلاً بلاتکلیف مانده و مشخص نیست در کمیته تعیین تکلیف ‌می‌شود یا به صحن کمیسیون محول ‌می‌شود. آخرین پیشنهاد دولت ، حذف ارز ترجیحی در ازای پرداخت یارانه 90 تا 120 به دهک‌های اول تا هفتم است.

این نماینده ادامه داد: اگر مجلس با پیشنهاد دولت برای حذف ارز ترجیحی موافقت نکند باید 400 هزار میلیارد از محل منابع درآمدهای نفتی به ارز 4200 تومانی اختصاص دهد. در این صورت از منابع بودجه کسر می شود که مشخص نیست این میزان اعتبار از کدام محل تامین خواهد شد.

قادری گفت: از این 400 هزار میلیارد تومان حدود 150 هزار میلیارد در بودجه پیش بینی شده که از طریق یارانه‌ها به مردم پرداخت شود. طبق توضیح دولت به مجلس ، یارانه گندم و دارو در سال آینده حذف نخواهد شد. البته قرار است شیوه و نحوه پرداخت یارانه هم متفاوت شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ