کد خبر: ۱۸۱۰۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

 ۱۳ بانک بورسی و دولتی برای پرداخت وام بدون ضامن  آماده شدند / شرایط

۱۳ بانک بورسی و دولتی برای پرداخت وام بدون ضامن آماده شدند / شرایط

مدیران عامل ۱۳ بانک بورسی و دولتی برای پرداخت وام بدون ضامن و تا ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی در راستای تسهیل پرداخت وام های خرد ، اعلام آمادگی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مدیران عامل بانک های دولتی و بورسی ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، قرض الحسنه مهر ، توسعه تعاون ، تجارت، صادرات، ملت،پست بانک و رفاه پس از تاکید ابراهیم رئیسی بر تسهیل پرداخت وام به آحاد جامعه، اقدام به امضای صورت جلسه‌ تعهد به انجام کردند.

بر اساس این گزارش، جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در مرحله اول کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش‌های عمومی، دولتی و خصوصی حقوق بگیر هستند. در مراحل بعدی سایر اقشار جامعه می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند. همچنین ارائه تسهیلات به اشخاص فاقد رتبه اعتباری و رتبه‌های پایین تر از C مطابق ضوابط و بخشنامه‌های داخلی بانک خواهد بود.

وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها جزئیات و شرایط دریافت تسهیلات با این شرایط را اعلام کردند تا همه افرادی که متقاضی دریافت وام‌های خرد هستند به کمک اعتباری سنجی موفق به دریافت تسهیلات شوند. چنانچه بانک مربوطه تشخیص دهد شرایط آسان‌تری برای پرداخت تسهیلات وجود دارد بر اساس رویه عمل می‌کند.

مشمولان طرح پرداخت‌های خرد بدون ضامن

در این مرحله شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران اجرایی دولتی همچون وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های معتبر بخش خصوصی براساس تشخیص بانک که حقوق افراد به آن واریز می‌شود مشمول طرح هستند. متقاضیان باید رتبه اعتباری B، A و C داشته باشند.

کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی به تشخیص بانک که حقوق آنها در بانک مربوطه است ، رتبه A و B دارند.

همچنین کارکنان سایر شرکت‌های بخش خصوصی که رتبه C داشته باشند و حقوق آنها نزد بانک مربوطه باشد ، می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

شرایط دریافت وام‌های تا ۵۰ میلیونی

در پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی، شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق ارائه کنند. همچنین باید توان بازپرداخت تسهیلات توسط بانک احراز شود.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود و دارای رتبه A و B هستند ، علاوه بر نامه کسر از حقوق باید یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که رتبه C دارند باید یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته به بانک ارائه کنند.

کارکنان شرکت‌های خصوصی که حقوق آنها نزد بانک مورد نظر است یک ضامن معتبر و یک برگ چک یا سفته ارائه کنند.

شرایط دریافت وام‌های تا ۱۰۰ میلیون تومان

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران تنها باید یک نامه کسر از حقوق به اضافه سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه A و B که حقوق آنها به بانک مربوطه واریز می‌شود نیز بایک یک ضامن معتبر، سفته یا چک ارائه کنند.

کارکنان بخش خصوصی با رتبه C نیز که حقوق آنها نزد بانک مربوطه واریز می‌شود در دریافت وام‌های ۱۰۰ میلیونی باید یک ضامن معتبر ،سفته یا چک به بانک ارائه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ