کد خبر: ۱۸۱۰۶۵
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

امکان تغییر دامنه مظنه نمادهای حاضر در بازار اول و دوم فرابورس فراهم شد
بنابراعلام مدیرعامل:

امکان تغییر دامنه مظنه نمادهای حاضر در بازار اول و دوم فرابورس فراهم شد

مدیرعامل فرابورس ضمن اشاره به ظرفیت های موجود در برخی از مواد دستوالعمل فعالیت بازارگردانی از فراهم شدن امکان تغییر دامنه مظنه درباره نمادهای حاضر در بازارهای اول و دوم به ۴ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میثم فدایی درخصوص برخی از مواد دستوالعمل فعالیت بازارگردانی از جمله ظرفیت موجود در تبصره یک ماده 15 گفت: طبق این تبصره در شرایطی که تمامی منابع بازارگردان در شرف تبدیل به وجه نقد یا سهام باشد، بازارگردان می‌تواند به فرابورس درخواست دهد به مدت حداکثر 10 روز کاری، حداقل با نیمی از تعهدات شامل حداقل معاملات روزانه و حداقل سفارش انباشته، فعالیت بازارگردانی را انجام دهد.

وی افزود: ظرف این مدت بازارگردان فرصت دارد برای تامین منابع اقدام کند به این معنی که با تأمین کننده دارایی یا نقدینگی برای تجدید منابع مذاکره یا سرمایه‌گذار جدید انتخاب کند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی و شرکت‌های تامین سرمایه که بازارگردانی نمادهای پذیرش یا درج شده در بازارهای فرابورس را بر عهده دارند، می‌توانند از طریق داشبورد طراحی شده در سامانه فراسا درخواست را به همراه مستنداتی مبنی بر اینکه تمامی منابع بازارگردان در شرف تبدیل به وجه نقد یا سهام است، ثبت کنند.

فدایی ادامه داد: فرابورس نیز پس از بررسی درخواست و مستندات ارائه شده، مراتب موافقت یا عدم موافقت را از طریق همین سامانه به بازارگردان اعلام خواهد کرد. همچنین امکان تغییر دامنه مظنه نمادهای مندرج در دو بازار اول و دوم به 4 درصد فراهم شده که بازارگردان با گذشت حداقل 6 ماه از مدت فعالیت می‌تواند در صورت تمایل درخواست تغییر دامنه مظنه را به معاونت نظارت بازار ارسال کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ