کد خبر: ۱۸۱۰۶۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

درج قیمت تولیدکننده در فیلتر روغن و لنت خودرو اجباری شد/حداکثر سود ۲۰ درصدی
رییس سازمان حمایت:

درج قیمت تولیدکننده در فیلتر روغن و لنت خودرو اجباری شد/حداکثر سود ۲۰ درصدی

رییس سازمان حمایت از اجباری شدن درج قیمت تولیدکننده روی فیلتر روغن و لنت خودرو و سود ۲۰ درصدی عرضه کننده نهایی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس تابش با اشاره به اینکه تمام تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو در راستای تسریع شفافیت در قیمت ها باید نسبت به درج قیمت تولید کننده روی محصولات اقدام کنند ، اعلام کرد : با اجرای این طرح تلاش می شود از فرایند تولید تا عرضه ، قیمت ها برای مصرف کننده شفاف سازی شود.

وی افزود: اگر در نظام توزیع اشکالاتی وجود داشته باشد با اجرایی شدن این طرح ایرادات برطرف ، واسطه ها حذف و راهکارهای منطقی پیدا می شود تا مصرف کننده متضرر نشود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح جایگاه عرضه کننده نهایی مشخص شده و درصد قابل قبولی از سود تعیین شده را دریافت می کند. با برآورد انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه های عرضه بیش از ۲۰ درصد در نظام توزیع باشد.

تابش گفت: طبق محاسبات سازمان حمایت ، حلقه های بعد از تولید لنت ترمز در حدود ۱۵.۵ درصد و در فیلتر حدود ۱۸.۵ درصد سود می برند که برای نظام عرضه کالا قابل قبول است. بین تولید تا فروش کالا هزینه های غیر قابل پذیرشی وجود دارد و این طرح تعدد واسطه ها را نمی پذیرد.

وی افزود: قیمت ماه های اخیر در فروش کالا رصد شده و تولیدکنندگان باید با توجه به صورت حساب صادر شده دو ماه اخیر به درج قیمت تولید کننده اقدام کنند . در صورتی که قیمت گذاری آنها خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت باشد ، مورد پذیرش نخواهد بود. فهرست اقلام این طرح به تدریج افزایش می یابد و در مراحل بعدی شامل اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو هم خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ