کد خبر: ۱۸۱۰۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

یارانه نقدی و معیشتی پردرآمدها سال آینده حذف می شود / رقم منابع
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ :

یارانه نقدی و معیشتی پردرآمدها سال آینده حذف می شود / رقم منابع

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از حذف یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای پردرآمد در سال آینده خبر داد و رقم منابع هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد: طبق مصوبه مجلس ، وزارت ‌کار با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف شد ، حداکثر طی سه ماه پس از ابلاغ این قانون ضمن دهک‌بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر نسبت به حذف یارانه معیشتی و نقدی خانوارهای پردرآمد اقدام کند.

همچنین این کمیسیون مصوب کرد ، منابع ارزی مندرج در تبصره ۱۴ مربوط به منابع هدفمندی یارانه‌ها بلافاصله توسط شرکت‌های تابع وزارت نفت به حساب ارزی افتتاح شده توسط خزانه‌داری کل ، نزد بانک مرکزی به نام این سازمان واریز شود و به محض وصول توسط بانک مرکزی به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ای.تی.اس) تسعیر شده و مستقیم به حساب ریالی سازمان هدفمندی واریز شود.

میزان منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۱

دولت در لایحه بودجه ، منابع هدفمندی یارانه‌ها را ۴۷۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق این میزان را به ۵۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

میزان درآمد حاصل از فروش داخلی فراورده‌های نفتی ۷۵.۴ هزار میلیارد تومان، دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی ۲۰۷ هزار میلیارد تومان، دریافتی حاصل از فروش داخلی گاز ۸۴.۷ هزار میلیارد تومان، صادرات ال.پی.جی شرکت ملی پالایش و پخش ۷ هزار میلیارد تومان، فروش داخلی و صادرات اتان، ال.پی.جی و گوگرد ۲۶ هزار میلیارد تومان، منابع حاصل از اصلاح نرخ گاز و سوخت پتروشیمی‌ها، پالایشگاه‌ها و صنایع پایین دستی، مجتمع‌های احیای فولاد و مصارف مربوط به یوتیلیتی شامل برق، آب، اکسیژن و ... ۹۴.۴ هزار میلیارد تومان، معوقات و مازاد درآمد ۵۲.۵ هزار میلیارد تومان است.

همچنین حساب‌های شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت باید به خزانه‌داری کل منتقل شود. وزارت راه هم از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان‌های ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران مجاز شد تا سقف ۲۳ هزار میلیارد تومان از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به این شرکت‌ها را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده، مشروط به حفظ کاربری از طریق صندوق ملی مسکن برای آماده‌سازی،‌ محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی تکمیل واحدهای مسکن مهر هزینه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ