کد خبر: ۱۸۱۰۷۳
۰:۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

مواضع ایران درباره مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام شد/ توضیحی از حاشیه سفر  رئیسی
از سوی وزیرخارجه :

مواضع ایران درباره مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام شد/ توضیحی از حاشیه سفر رئیسی

وزیر خارجه با اعلام عدم ابتکار اروپا در رفع تحریم ها، گفت: آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم است که در آینده اگر لازم به مذاکره مستقیم باشد انجام می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان درباره دیدار وزیران خارجه کشورهای مذاکره کننده گفت: ایران فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد، مدیران کل سیاسی و معاونین وزرا تنظیم کرده و انتظار می رود بدون نیاز به دیدارهای سطح بالات و در همین سطح بتوان وارد فرایند اجرا شد.

وی ادامه داد: مهم این است که زمانی مردم در جریان جزئیات قرار گیرند که نتایجی در میز مذاکرات به دست آمده باشد و امید است به آن نقطه نزدیک شد. درباره مذاکره مستقیم با آمریکا هم ، مقامات آمریکایی‌ دائم درخواست مذاکره مستقیم را مطرح می‌کنند اما ایران هنوز به جمع‌بندی‌ این نقطه نرسیده‌ است.

این مقام مسئول افزود: در نقطه‌ای قرار داریم که باید نتیجه کار کمیته‌های سه‌گانه را در تعامل سیاسی با همه طرف‌ها مورد توجه قرار گیرد و تصمیم گرفت چه چیزی در مقابل چه چیزی اتفاق خواهد افتاد. بنابراین در آینده نه‌چندان دور، مذاکرات به جایی می‌رسد که باید تصمیم سیاسی گرفت .

امیرعبداللهیان در توییتر هم اعلام کرد: 3 کشور انگلیس ، فرانسه و آلمان ، تحریم ها را به سمت آمریکا حواله می دهند و هیچ ابتکاری ندارند ولی سعی کردند منطقی باشند. با این حال فرانسه نقش پلیس بد را بازی نمی کند. آمریکا هم خواهان مذاکرات مستقیم است که در آینده اگر لازم به مذاکره مستقیم باشد انجام می دهیم .

وی درباره حاشیه های سفر ابراهیم رئیسی به مسکو هم توضیح داد: دستاوردهای این سفر کاملا در جهت منافع ملی بوده و دولت در حوزه روابط خارجی هم با شرق و هم با غرب کار می کند و در حوزه سیاسی استقلال دارد. از قبل هم اعلام شده به دلیل طولانی بودن مذاکرات، رئیس جمهور  هنگام اذان مغرب باید نماز بخواند. پوتین نیز هنگام اذان حدود ۱۰ دقیقه در همان اتاق نشست تا رئیسی در اتاق مجاور نماز بخواند و برگردد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ