کد خبر: ۱۸۱۱۰۱
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

وعده وزیر صنعت به عرضه فوری بلوکی سهام دولت در ایران خودرو و سایپا

وعده وزیر صنعت به عرضه فوری بلوکی سهام دولت در ایران خودرو و سایپا

وزیر صنعت با بیان اینکه دولت نباید به عنوان سرمایه‌گذار در ایران خودرو و سایپا حضور داشته باشد، گفت: سهام دولت در دو خودروساز بورسی بصورت بلوکی بزودی واگذار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال حسن نوروزی درباره علت عدم تعیین مدیرعامل دو شرکت ایران خودرو و سایپا توسط سهامداران گفت: وزارت صنعت مایل نیست بنگاهداری کند و در همین راستا برنامه‌ها را پیش می‌برد.

وی افزود: ۸ درصد سهام ایران خودرو به سه بانک‌ صادرات، تجارت و ملت، ۵.۷ درصد به ایدرو، ۲۷ درصد به شرکت کروز، سه درصد به صندوق بازنشستگی، پنج درصد به آتیه صبا و ۲۵ درصد مابقی به سهامداران خرد تعلق دارد. زمان برگزاری مجمع ایران خودرو در مرداد ۹۹ ، دو بانک‌ صادرات و ملت سهامدار نبودند. تشکیل مجمع بصورت قانونی بود و اگر خدشه‌ای به آن وارد می‌شد سازمان بازرسی ورود پیدا می‌کرد.

فاطمی امین ادامه داد:  ۱۷ درصد سهام سایپا هم به ایدرو ، ۱۵.۶ درصد به صندوق بازنشستگی و فولاد و ۴۰ درصد هم به مابقی سهامداران تعلق دارد که پدیده نادرستی است. در سایپا هم مجمع ترکیبی انتخاب و مدیرعامل و هیات مدیره تعیین شدند. روال برگزاری مجامع در دو شرکت قانونی بوده اما نباید دولت به عنوان سرمایه‌گذار در این شرکت‌ها حضور داشته باشد. به همین دلیل واگذاری بلوکی سهام دولت در دو شرکت در دستور کار است که بزودی انجام می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ