کد خبر: ۱۸۱۱۱۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

درج اطلاعات هویتی و راستی آزمایی  فروشندگان خودرو اجباری شد
قائم مقام وزیر صنعت:

درج اطلاعات هویتی و راستی آزمایی فروشندگان خودرو اجباری شد

قائم مقام وزیر صنعت از اجبار سفارش دهندگان فروش خودرو به ثبت اطلاعات هویتی و صحت سنجی قیمت ادعایی در نرم‌افزارهای موبایلی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدصاق مفتح در رونمایی از راه‌اندازی سامانه احراز هویت آگهی‌دهندگان فروش خودرو در نرم‌افزارهای موبایلی با بیان اینکه توسعه سایبری امکان تغییر روابط تجاری سنتی را ایجاد کرده به مهر گفت: تقویت این ابزارها و ایجاد امکاناتی برای استفاده از فضای سایبری در جهت ارائه خدمات بیشتر به مشتریان، یک ضرورت بوده و درج اطلاعات هویتی و راستی آزمایی قیمت خودرودر نرم‌افزارها الزامی است.

وی با تأکید بر اهمیت احراز هویت و سلامت آگهی‌ها در نرم‌افزارهای موبایلی جهت جلوگیری از کلاهبرداری‌ها افزود: برخی کالاها مانند روغن، برنج، دستمال‌کاغذی و … کالاهای استانداردی هستند که قیمت آنها مشخص است اما کالاهایی مانند مسکن و خودرو خصوصاً خودروهای دست‌دوم پیچیدگی‌های زیادی در تعیین قیمت دارند که اگر امکان حضوری در محل قرارداد برداشته شود، احتمال کلاهبرداری افزایش می‌یابد بنابراین با همکاری نرم‌افزارها و با استفاده از احراز هویت و صلاحیت ادعای فروشنده خودرو از کلاهبرداری در خرید و فروش خودروهای دست دوم جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول با رونمایی از امکانات جدید نرم‌افزارهای موبایلی در خصوص خودرو را اولین نمونه از همکاری این نرم‌افزارها با مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت عنوان کرد و ادامه داد: با استفاده از این امکانات، علاوه بر احراز هویت فروشنده، قطعی بودن وجود کالا و حتی امکان استعلام سوابق بیمه خودرو فراهم شده است.

مفتح در پاسخ به پرسش مبنی بر احتمال ارائه چنین وب سرویسی از سوی نرم‌افزارهادر جهت فروش املاک اظهار کرد: برنامه‌ای ایجاد می‌شود تا در پلتفرم‌های موبایلی احراز هویت فروشنده و صحت ادعای وی در خصوص ملک را اضافه کرد. در اطمینان فروشنده حاصل شود و دیگر ورود دستگاه قضائی جهت مسدود کردن آگهی‌های املاک در نرم‌افزارها مشاهده نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ