کد خبر: ۱۸۱۱۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

همتی رکورددار گرانی دلار و سرکوب ارزش پول در تاریخ ایران شد !
تحلیل گر اقتصادی:

همتی رکورددار گرانی دلار و سرکوب ارزش پول در تاریخ ایران شد !

پژوهشگر اقتصادی ، عملکرد رؤسای بانک مرکزی ایران در دوران مدیریت را بررسی و سه رکورددار گرانی ارز و سرکوب ارزش پول ملی را معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، احسان سلطانی با انتشار گزارشی از عملکرد رؤسای بانک مرکزی ایران در مدیریت نرخ ارز و ارزش پول ملی اعلام کرد: بر اساس آمار ، نرخ دلار در دوره ریاست عبدالناصر همتی در دولت روحانی به طور میانگین سالانه 45 درصد افزایش یافته که بالاترین میزان گرانی ارز در بین همه رؤسای این بانک است.

رتبه دوم مربوط به محمود بهمنی در دولت دهم و رتبه سوم مربوط به دوره اول ریاست محسن نوربخش در دهه 60 است. همتی که در غیاب یک وزیر اقتصاد قدرتمند در نقش وزیر اقتصاد و حتی سخنگوی اقتصادی دولت ظاهر می‌شد و بیش از هر رئیس بانک مرکزی قدرت داشت، رکورد تاریخی بالاترین نرخ رشد سالانه قیمت دلار و سرکوب ارزش پول ملی را نه تنها در بین روسای بانک مرکزی که در تاریخ ایران ثبت کرد.

تا پیش از انقلاب ارزش اسمی ریال در برابر دلار همواره حفظ و حتی تقویت می‌شد اما با تسلط تفکر اداره امور اقتصادی با کاهش ارزش پول ملی (غارت مردم با مالیات تورمی برای تأمین منافع اصحاب قدرت) ارزش ریال هر سال کاسته شد و به حدود  یک چهار هزارم قبل از انقلاب سقوط کرده که نتیجه‌ای جز بی‌ثباتی اقتصاد کلان، ناامنی ، هرج و مرج اقتصادی، خروج سرمایه‌ها، تخریب اقتصاد و فلاکت عامه مردم نداشته است.

سلطانی این مطلب را با هشتگ‌های اقتصاد ایران، کارگزاران، نئولیبرالیسم، فساد رسمی، شوک ارزی، غارت ارزی، مالیات تورمی منتشر کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ