کد خبر: ۱۸۱۱۳۷
۹:۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

زیان ۸۲ هزار میلیاردی بانک آینده از تخلف و ترکیب سهامداری
برای ۹ ماه سال رقم خورد:

زیان ۸۲ هزار میلیاردی بانک آینده از تخلف و ترکیب سهامداری

بانک آینده در عملکرد ۹ ماهه به زیان انباشته ۸۱.۹ هزار میلیارد تومان رسید که به مدیریت ناکارآمد و پر از تخلف در سال های ۹۵ تا ۹۷ و ترکیب سهامداران مربوط و به یک شخص خاص و ذینفوذ وابسته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مسیر اقتصاد، طبق آخرین صورت مالی بانک آینده در عملکرد ۹ ماهه، زیان انباشته بانک به ۸۱.۹ هزار میلیارد تومان رسیده که معادل یک میلیون تومان برای هر ایرانی است.

بررسی ها حاکی از آن است این زیان، ناشی از عدم بازپرداخت تسهیلاتی است که بر خلاف قوانین و قواعد بانک مرکزی در بازه زمانی سال ۹۵ تا ۹۷ به شرکت های خاص داده شده است.

به عنوان نمونه، یکی از این تسهیلات خلاف قانون، مربوط به شرکت مرتبط با ایران مال بوده که ۴۰ برابر بیشتر از سقف تعیین شده بانک مرکزی پرداخت شده و از این محل، بانک آینده ۴۶ هزار میلیارد تومان از شرکت مذکور طلبکار است. البته رقم ابتدایی تسهیلات ۱۷ هزار میلیارد تومان بود اما عدم بازپرداخت، باعث افزایش آن شده است.

ریشه این وضعیت بانک آینده و زیان ۸۱.۹ هزار میلیارد تومانی به مدیریت ناکارآمد و پر از تخلف در سال های ۹۵ تا ۹۷ و ترکیب سهامداران آن بر می گردد که به یک شخص خاص و ذینفوذ وابسته است.

ضروری است وزارت اقتصاد که اختیار سهام غیر قانونی این شخص را بر عهده دارد هر چه سریعتر وضعیت بانک را تعیین تکلیف کند. علاوه بر اینکه لازم است گروه سابق بطور کامل از مدیریت بانک و شرکت های زیرمجموعه از جمله ایران مال خارج شوند، گروه مدیریتی فعلی نیز باید اقدامات فوریت داری را در دستور کار قرار دهند. در غیر این صورت، شاید انحلال بانک بهترین تصمیم باشد تا یک بار در تاریخ اقتصاد ایران، یک بانک متخلف بابت اقداماتی که به مثابه اخلال در نظام اقتصادی بوده، جریمه متناسب شده و جلوی چنین اتفاقاتی در آینده نیز گرفته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ