کد خبر: ۱۸۱۱۵۲
۱۲:۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

واکنش اولیه بورس به وعده رئیسی بعداز فرسایش ۱۹ماهه و سقوط های پی در پی
پس از ماه ها ریزش و روند فرسایشی رخ داد:

واکنش اولیه بورس به وعده رئیسی بعداز فرسایش ۱۹ماهه و سقوط های پی در پی

شاخص بورس بعداز فرسایش ۱۹ماهه و سقوط های مستمر در واکنش اولیه به وعده رئیس جمهور مبنی بر اعلام راهکارهای برون رفت از مشکلات با رشد بیش از ۱۷ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روند فرسایشی بازارسرمایه در حالی از 19 مرداد سال گذشته آغاز و با سقوط های پی در پی ارقام دماسنج همراه شد که گمانه زنی ها مبنی بر تغییر وضعیت با روی کار آمدن دولت جدید و اعلام وعده های مسئولان هم محقق نشد. به طوری که هر چند شاخص بورس طی آذر کانال 1.4 میلیون واحدی را پس گرفت اما با تداوم روند ریزشی، نماگر بازار به کانال 1.2 میلیونی سقوط کرد تا از جایگاه ابتدای سال نیز عقب نشینی کند.

براین اساس، برگزاری جلسات متعدد مجلس با فعالان بازار سرمایه برای اصلاح قانون بازار اوراق بهادار و مصوبه 10 بندی دولت برای حمایت از بورس و قول و قرارها و جلسات و... هم افاقه نکرد تا بی اعتمادی سهامداران ادامه دار باشد و نقدینگی ها را از این بازار خارج کرده و به دیگر بازارهای سرمایه گذاری رو بیاورند.

اما رئیس جمهور با توجه به وضعیت وخیم بورس و افزایش گلایه ها و اعتراضات سهامداران متضرر، شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد و وضعیت فعلی را میراث‌ به‌جا مانده از دولت قبل دانست و وعده داد وزیر اقتصاد صبح امروز به عنوان یک گام، راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس را برای آرامش به مردم اعلام می کند.

وزیر اقتصاد هم به فاصله کوتاهی بعد از دستور رئیس جمهور بر توضیح راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس اعلام کرد، امروز شروع دیگر در اجرای مصوبات اقتصادی است !

به این ترتیب، شاخص بورس در واکنش اولیه به این وعده، امروز معاملات را مثبت و پر تقاضا آغاز کرد و در دو ساعت معاملات با رشد بیش از 17 هزار واحدی روبرو شد.

در این میان، جامعه سهامداران منتظر اجرای دستور رئیس جمهور توسط وزیر اقتصاد مبنی بر اعلام راهکارهای خروج بورس از مشکلات هستند که تا این ساعت اعلام نشده و از قرار در حال نهایی شدن مصوبات و هماهنگی ها است و شاید تا ساعاتی دیگر یا شب اعلام شود.

حال باید منتظر ماند و دید، وعده جدید دولت می تواند اعتماد سهامداران و روند نزولی شاخص بورس را برگرداند یا مسکّن یک روزه ای برای پایان دادن خوش به معاملات این هفته بازار سهام بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ