کد خبر: ۱۸۱۱۵۸
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

مدیر صندوق توسعه بازار پس از ۵ سال رفت + معرفی سکاندار جدید

مدیر صندوق توسعه بازار پس از ۵ سال رفت + معرفی سکاندار جدید

مدیر صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه با اتمام دوره ۵ ساله از این سمت کناره گیری کرد و مدیر با سابقه صنعت کارگزاری و بازار مالی عهده دار این صندوق مهم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدحسین صدرائی در حالی با انتشار نامه ای در فضای مجازی از اتمام مدیریت ۵ ساله در صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه خبر داده که پیگیری ها نشان می دهد، قادر معصومی خانقاه جانشین وی می ‌شود.

براین اساس، معصومی خانقاه پیش از این و برای سه سال عضو هیات مدیره کارگزاری صباتامین و قبل از 10 سال در حوزه نظارت بر نهادهای مالی و کارگزاری فعالیت داشت .

بر اساس این گزارش، حسین صدرائی خطاب به فعالان بازار سهام با انتشار مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد: از بهار سال ۹۵ به عنوان هیات مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه انتخاب شدم. این انتخاب در راستای مصوبه مجمع دوم آذر سال ۹۴ که اِشعار داشت صندوق توسعه بصورت مستقل در قالب یک نهاد مالی فعالیت کند، بود.

منطبق بر مذاکرات انجام شده با ریاست وقت سازمان بورس، مسئولیت ایجاد زیرساخت‌های اجرایی و طی کردن فرایند استقلال صندوق بر عهده گرفته شد. با استقرار هیات مدیره و انتخاب اینجانب به عنوان رئیس در دی سال ۹۵ برخی امور اجرایی نظیر تدارک مکان صندوق، ملزومات اداری، جذب موردی نیروی متخصص همگام با بزرگ شدن صندوق، تهیه و تصویب کلیه آیین نامه های اجرایی و مهمترین آن آیین نامه داخلی نحوه عملیات صندوق توسعه بازار سرمایه در بازار سهام، استراتژی های معاملاتی و مدیریت نقدینگی و نظام نامه‌های مدیریت روابط ذینفعان و ... در صندوق انجام شد.

با شکل گیری ساختار اجرایی، مجمع ۲۶ خرداد سال ۹۶ با اکثریت آرا، اینجانب را به عنوان مدیریت سرمایه گذاری صندوق توسعه بازار انتخاب کرد. وظیفه ای که تا به امروز در صندوق توسعه بازار سرمایه با حجم منابع تحت مدیریت بیش از ۱۴ هزارمیلیارد تومانی، بر عهده بود.

در طول دوره مدیریت ۵ ساله، همواره دو اصل تقدم منافع ملی و دارندگان واحدهای سرمایه گذاری در اولویت کاری قرار گرفت. حمایت از سرمایه های مردم و حاکمیت در بزنگاه هایی چون حمله انتحاری به مجلس، خروج آمریکا از برجام و شهادت مظلومانه سپهبد سلیمانی، روزهای سخت و جانسوز شهریور ۹۹ به بعد، روزهای پرافتخاری از عملکرد حقیر است که همواره در ذهن خود و بازار سرمایه به عنوان اصالت تقدم منفعت ملی ماندگار خواهد بود.

همچنین بازارگردانی اصولی و بازار محور با راه اندازی سامانه های مختلف از جمله سامانه ارسال سفارشات پربسامد مبتنی بر نامک، سامانه آیین نامه معاملاتی صندوق، سامانه معاملات نیمه خودکار اختیار، اولویت گذاری در انجام معاملات صندوق در کارگزاری دارندگان واحدهای سرمایه گذاری، اخذ ۳۶۰ میلیارد تومان معافیت از هزینه های قطعی صندوق مشتمل بر معافیت کارمزد معاملات، اخذ معافیت مالیات بر فروش سهام، اخذ معافیت مالیات بر اعمال اختیارهای خرید و ...، راه اندازی، مدیریت و توسعه بازار اختیار معامله به عنوان تنها بازار مشتقه قابل اتکا در این روزهای بازار که تاریخ شفاهی توسعه آن و تلاش های همکاران بحثی مفصل است و انتفاع بیش از ۲۲۰ میلیارد تومانی صندوق از اختیارهای خرید اعمال نشده و اداره صندوق با حداقل هزینه ممکن، صحه ای بر اصالت حفظ و تقدم منافع دارندگان واحدهای سرمایه گذاری نزد اینجانب است.

اداره چنین صندوقی در این ابعاد و این حد از وظایف و مسئولیت های حاکمیتی امری سهل نبوده و نیست. صندوق گِره ای عجیب از روابط بین سازمان بورس و ارکان، کارگزاران، دارندگان واحدهای سرمایه گذاری، ناشران و فعالان بازار است. تلاش برای حل این گرهِ تعارضِ منافع، استقرار حاکمیت قانون، اصالتِ ضوابط بر روابط، مرز بندی با ذینفعان و تلاش جهت حداکثر کردن منافع دارندگان واحدهای سرمایه گذاری بود.

نتیجه این تلاش ها ساخت یک نماد قابل اتکا در سلامت و مهارت از صندوق در اذهان فعالان بازار، دارندگان واحدهای سرمایه گذاری، سازمان بورس، ارکان و سایر ذینفعان بود.

اینک در این برهه زمانی با یقین دل برای وجود چنین ساختاری و ثبت عملکردی مورد تایید مجامع چهار سال اخیر و خصوصاً مجمع سالانه ۲۷ مهر ماه که با حضور فعالانه شرکت های کارگزاری، بانک ها و سایر ذینفعان برگزار شد، امید است همه از عملکرد اینجانب که قطعا کامل و کافی نبوده و با ضعف هایی همراه بوده، رضایت مکفی داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ