کد خبر: ۱۸۱۱۷۷
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۸

سه پیشنهاد وزیر اقتصاد به کمیسیون تلفیق برای حمایت از بورس
نماینده مجلس اعلام کرد:

سه پیشنهاد وزیر اقتصاد به کمیسیون تلفیق برای حمایت از بورس

نماینده مجلس از ارائه سه پیشنهاد وزیر اقتصاد در راستای حمایت از بازار سرمایه به کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن دهنوی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص حمایت از بورس و اصلاح نرخ سوخت پتروشیمی ها به تسنیم گفت: کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هم برای حمایت از بازار سرمایه آمادگی دارد و از پیشنهادات دولت استقبال می کند.

وی افزود: احسان خاندوزی وزیر اقتصاد سه پیشنهاد مشخص را برای حمایت از بازار سهام و توثیق سهام شرکت های دولتی با هدف تامین مالی جهت حمایت از بورس به مجلس ارائه کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: هنوز جزئیات برنامه کاهش نرخ گاز سوخت صنایع که اثرات مشخص در تبصره 14 لایحه بودجه 1401 نیز دارد به کمیسیون تلفیق ارائه نشده است. چرا که طبق اعلام خاندوزی با تغییر فرمول نرخ خوراک ، درآمدهای لحاظ شده در تبصره 14به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

دهنوی گفت: برای تراز شدن جدول تبصره 14 ، دولت باید برنامه مشخصی درباره اصلاح ردیف های هزینه‌ای این تبصره اعلام کند. البته هنوز رقم قطعی کاهش درآمد مشخص نشده و سه رقم 17 ، 20 و 40 هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

وی افزود: در خصوص حذف ارز 4200 تومانی و تخصیص منابع برای حمایت از 7 دهک ، هنوز پیشنهاد دولت برای جبران آثار ناشی از اجرای این طرح به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس ارائه نشده است. بر این اساس مباحثی مانند پرداخت یارانه نقدی فقط برای 4 ماه اعتباری نداشته و مجلس تا ابتدای هفته منتظر بسته پیشنهادی دولت در این خصوص می ماند.

دهنوی ادامه داد: با توجه به اهمیت ویژه بحث حذف ارز 4200 تومانی ، بررسی دو تبصره لایحه بودجه متوقف شده است. بر این اساس هنوز تبصره یک بودجه مربوط به بند درآمدهای نفتی در کنار تبصره 14 که بحث هدفمندی یارانه‌ها را پوشش می‌دهد در کمیسیون  تلفیق بررسی نشده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ