کد خبر: ۱۸۱۱۹۲
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۸

پیش بینی افزایش ۶ میلیون تنی صادرات ال پی جی ایران در سال ۲۰۲۲

پیش بینی افزایش ۶ میلیون تنی صادرات ال پی جی ایران در سال ۲۰۲۲

طبق پیش بینی منابع تجاری ، صادرات ال پی جی ایران در سال جاری میلادی تا حدود ۶ میلیون تن افزایش می یابد و چین همچنان اصلی‌ترین خریدار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، اس پی گلوبال پلتس از قول منابع تجاری اعلام کرد: پیش‌بینی می‌ شود، صادرات ال پی جی ایران در سال جاری میلادی تا حدود 6 میلیون تن افزایش یابد و چین همچنان اصلی‌ترین خریدار این محموله‌ها باشد.

بر اساس این گزارش، اگر آمریکا تحریم‌های اعمال‌ شده بر بخش انرژی ایران را بردارد این مقدار می‌تواند بیش از این رقم هم باشد. میزان صادرات گاز مایع با توجه به در دسترس بودن نفت‌کش‌ها، حدود 450 تا 530 هزار تن در ماه خواهد بود.

تولید ال‌پی جی ایران رو به‌ افزایش است اما مشکل ، تعداد نفت‌کش‌های موجود در بنادر ایران است. صادرات این محصول در آخرین ماه سال گذشته میلادی به 531 هزار تن رسید.

به گفته محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ، 130 میلیون مترمکعب ظرفیت تولید گاز در سال جاری میلادی افزایش می یابد که شامل تولید گاز از میدان 11 پارس جنوبی و افزایش تولید از میادین ساحلی به‌ دنبال بالا رفتن مصرف داخلی می‌شود.

اصلی‌ترین مانع افزایش صادرات ال‌پی جی ایران به آسیا محدودیت‌هایی است که شرکت‌های بین‌المللی تجارت و کشتیرانی به‌ دلیل تحریم‌ها با آن مواجه هستند.

طبق آمار ، صادرات ایران در دسامبر ( آذر)  سال گذشته میلادی حدود 316 هزار تن پروپان و 215 هزار تن بوتان بوده‌ و محموله‌ها بیشتر در بنادر عسلویه و گاهی در بندر سیراف استان بوشهر بارگیری شده اند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ