کد خبر: ۱۸۱۲۰۹
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۹

فروش نفت ایران و بازگشت پول‌ بدون اعلام عمومی و به راحتی در جریان است
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس :

فروش نفت ایران و بازگشت پول‌ بدون اعلام عمومی و به راحتی در جریان است

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس از تسهیل فروش نفت و بازگشت پول ایران از طریق کانال چین به جای کانال اینستکس اروپا خبر داد که بدون اعلام عمومی و به راحتی درحال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی علیزاده درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران به شفقنا گفت: با چراغ سبز غربی‌ها این اقدام از طریق کانال چین به جای کانال اینستکس اروپا، بدون اینکه رسانه ای شود در حال انجام است. یعنی فروش نفت ایران و بازگشت پول به راحتی صورت می‌گیرد که می توان این حرکت را اقدام مثبتی در راستای انگیزه طرفین برای به نتیجه رساندن مذاکرات دانست.

وی افزود: در خصوص روند مذاکرات وین ، طرفین مذاکره در به نتیجه رساندن گفت و گوها ، منفعتی دارند. بنابراین با جدیت آن را دنبال می‌کنند ولی توافق در آینده نزدیک حاصل نخواهد شد. چرا که بر سر موضوعات فنی، توافق کاملی وجود ندارد و مباحث فنی بزرگترین مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات است که فعلا خبرهای امید بخشی از حل این موانع به گوش نمی رسد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایران هنوز نظر رسمی در خصوص تایید و یا نفی توافق موقت ارائه نکرده است. این مسئله یکی از پیشنهادهایی بود که از سوی آمریکا و اروپایی‌ها مطرح شد ، مبنی بر اینکه فعالیت های هسته‌ای ایران برای مدتی فریز شود و بخشی از تحریم ها هم باقی بماند تا در آینده به توافق جامع برسند.

علیزاده گفت: مجلس مذاکرات را پیگیری می کند. به طوری که بعد از هر دور مذاکره که هیات ایرانی بازمی گردد در کمیسیون امنیت ملی حاضر شده و گزارشی از روند مذاکرات ارائه می دهد. چرا که نظر مجلس و منافع ملی باید در توافقات جلب شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ