کد خبر: ۱۸۱۲۱۸
۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۹

اثر دو عامل در تغییر تا ۵۰ درصدی سود شرکتها / در انتظار وعده های خاندوزی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر دو عامل در تغییر تا ۵۰ درصدی سود شرکتها / در انتظار وعده های خاندوزی

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به انتظار عدم تغییرات بنیادی وعده های وزیر اقتصاد گفت: سود و زیان شرکتها با تعیین نرخ سوخت و گاز و لغو معافیت مالیاتی تا ۵۰ درصد تغییر می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فردین آقابزرگی با اشاره به اظهارات چهارشنبه هفته گذشته احسان خاندوزی درباره مصوبات هیات دولت و برای حمایت از بورس به ایسنا گفت: جزئیات رئوس مطالبی که وی مطرح کرد، همان پیشنهاد ۱۰ بندی بود که پیش از این ارائه شده بود. البته تفاوت های اندکی هم داشت. برای مثال در پیشنهادات اولیه، ورودی به صندوق تثبیت بازار سرمایه محدود بود اما طبق اظهارات جدید، ورودی نامحدود شد و دولت هر میزان که مایل باشد می تواند برای ساماندهی بازار سرمایه به این صندوق واریز کند. همچنین قرار شد بخشی از منابعی که از طریق عرضه سهام دولتی در بورس وارد می شود برای بازارگردانی تخصیص پیدا کند.

وی افزود: مهم ترین نکته، تداوم فرمول محاسباتی نرخ خوراک صنایع پتروشیمی و سوخت صنایع و در نظر گرفتن سقف ۵۰۰۰ و ۲۰۰۰ برای گاز و خوراک بود. بازار سرمایه با نرخ های جدید وفق پیدا می کند اما مهمترین پیام وزیر و تصمیمات اقتصادی، پیش بینی پذیری و ثبات در این تصمیمات بود. امید است این رویه کماکان ادامه داشته باشد و کسری بودجه بر روی آن تاثیر نگذارد.

آقابزرگی ادامه داد: اگر این روند ادامه یابد می توان انتظار داشت ۱۰ بند حمایتی در آینده نزدیک تغییرات جدی در وضعیت بازار ایجاد کند. به طوری که سود و زیان برخی شرکت ها تا ۵۰ درصد با تغییر در فرمول محاسباتی سوخت و گاز و سایر تصمیمات از جمله لغو معافیت مالیاتی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. اظهارات وزیر اقتصاد این انتظار را برای فعالان بازار سرمایه ایجاد کرد که وعده ها دچار تغییرات بنیادی حداقل در میان مدت نشود. در غیر این صورت احتمال وقوع تلاطم همچنان وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ