کد خبر: ۱۸۲۲۴۵
۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۸

ضرر ۴.۵ میلیون دلاری چند شرکت بورسی و فرابورسی و دامداران بعداز توقف صادرات
رئیس شورای تامین دام مطرح کرد:

ضرر ۴.۵ میلیون دلاری چند شرکت بورسی و فرابورسی و دامداران بعداز توقف صادرات

رئیس شورای تامین دام با انتقاد از سیاست وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توقف صادرات دام ۴.۵ میلیون دلار به چند شرکت بورسی و فرابورسی و دامداران ضرر وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور پویان با بیان اینکه سازمان دامپزشکی آمار دام سبک در سال جاری را ۷۱.۶ میلیون راس دام اعلام کرده، گفت: در بخش دام سنگین که به دو بخش گوشتی و شیری تقسیم می‌شود، ۹ میلیون راس گاو و گوساله وجود دارد. از ۷۱.۶ میلیون راس دام سبک، ۲۴ میلیون راس بز هستند که جمعیت بالایی است و برای منابع طبیعی خطر محسوب می‌شود.

وی افزود: میزان تولید دام همیشه مازاد بوده و ممکن است واردات بصورت محدود و زیرزمینی وارد شود. متاسفانه سیاست گذاران در بخش دامی بخصوص وزارت جهاد کشاورزی با تصمیمات خلق‌الساعه و نادرستی که گرفته می‌شود، سرمایه ملی را از بین می‌‌‌برند.

این مقام مسئول ادامه داد: میزان تولید سالانه گوشت قرمز ۹۰۰‌ هزار تن است که در دوران کرونا ۵٠ درصد کاهش یافت. باید برای مازاد تولید، برنامه‌‌‌ریزی و دام‌‌‌های مازاد از سوی دولت ذخیره‌‌‌سازی شود. در این زمینه طرح‌‌‌ هایی برای حمایت از دامدار صورت گرفت اما قبل از اینکه به مرحله اجرا برسند، تعطیل شدند.

پویان گفت: طرح‌‌‌ حمایتی صادرات دام که جزو طرح‌‌‌های حمایت از دامدار بود نیز تعطیل شد و ۵. ۴ میلیون دلار به چندین شرکت بورسی و فرابورسی ( مانند كشاورزي مكانيزه اصفهان كشت، كشت و صنعت و دامپروري پارس، دامداري تليسه نمونه، كشت و دامداري فكا، شير و گوشت زاگرس شهركرد، كشت و صنعت دشت خرم درهكشاورزي و دامپروري ملارد شير) و دامداران ضرر وارد شد.

وی ادامه داد: دولت در ماه‌‌‌های آخر سال باید در خصوص قیمت‌ها ورود کند. شرکت پشتیبانی امور دام که متصدی این امر است بازار را بصورت عمد یا از روی کم‌‌‌اطلاعی رها کرده است. در ماه آخر سال همیشه تقاضا بالا بوده و قیمت‌ها تحرک کمتری اما اکنون قیمت حرکت شدیدی داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ