کد خبر: ۱۸۶۷۴۹
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۲/۶

مدیرعامل و ۷ عضو سابق هیات مدیره بورس محکوم شدند/ فهرست + توضیح
توسط سازمان بورس :

مدیرعامل و ۷ عضو سابق هیات مدیره بورس محکوم شدند/ فهرست + توضیح

سازمان بورس در تصمیمی همراه با حاشیه ، مدیرعامل و ۷ عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران را به سلب صلاحیت دائم محکوم کرد و یکی از این افراد هم در این باره توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بورس در تصمیمی قطعی ( مربوط به فروردین ) و همراه با حاشیه ، مدیرعامل و 7 عضو سابق هیات مدیره شرکت بورس تهران را به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس‌ها و تشکل‌های خودانتظام محکوم کرد که مربوط به کشف ماینرها در ساختمان سعادت آباد است.

این گروه شامل علی صحرایی ( مدیرعامل سابق بورس تهران ) و مهدی سدیدی، محمدرضا محسنی، محمودرضا خواجه‌ نصیری، محمد رضا صادقی مقدم، محمد ابراهیم محمد پورزرندی ، علی‌اکبر امین تفرشی و امیرتقی خان تجریشی ( اعضای هیات مدیره سابق ) هستند.

سمیه سادات آقا میری مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس در نامه ای اعلام کرد: عطف به ابلاغ آرای قطعی اعضای وقت هیات مدیره بورس تهران با عنایت به رای صادره مبنی بر سلب صلاحیت دائم نامبردگان ذیل از تصدی سمت مدیریت در بورس و تشکل های خود انتظام، مقتضی است دستور فرمایید اقدامات لازم در این رابطه معمول شود.

براساس این گزارش، یکی از این نامبردگان درباره این رویداد به بورس پرس اعلام کرد: سازمان بورس درحالی با صدور این نامه و ارسال به کانون سهام عدالت که فعال نیست ، اقدام به گرفتن عکس و انتشار در فضای مجازی کرده که رای صادره بدون توجه به آیین نامه ها، مقررات بازار سرمایه و همجنین لوایح و دفاعیات ارسالی بوده و متاثر از فضای سیاسی و رسانه آی است .

وی ادامه داد: نکته جالب دیگر این است که نماینده سازمان بورس که هم در همه جلسات هیات مدیره حضور غیر تشریفاتی داشته و به عنوان ناظر هم بود از تمام مشکلات مبرا شده است. درحالی که اگر هر تقصیری متوجه هیات مدیره شرکت بورس باشد به همان اندازه هم متوجه نماینده ناظر و سازمان بورس هم است. 

به گفته وی ، اعضا هیات مدیره هم در برابر این اقدام سازمان بورس اقدام به شکایت به دادگاه ، شورای عالی بورس و دیوان عدالت کرده اند .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ