کد خبر: ۱۸۹۱۸۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۲/۲۵

عرضه اولیه سهام تپسی در هفته های آینده + چالش اولیه برای ورود به بورس
مدیرعامل شرکت مطرح کرد:

عرضه اولیه سهام تپسی در هفته های آینده + چالش اولیه برای ورود به بورس

مدیرعامل تپسی با اشاره به چالش اصلی دو سال قبل برای ورود به بازار سرمایه و عدم اثر رشد ارزش شرکت طی سال‌های آینده از تورم اظهار امیداوری کرد عرضه اولیه طی هفته‌های آینده انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میلاد منشی‌پور با بیان اینکه برنامه بورسی تپسی بطور کامل مشخص است و تمام اقدامات لازم تا به امروز انجام شده به دنیای‌ اقتصاد گفت: طبق برنامه دو ساله‌ آمادگی کامل برای عرضه اولیه در فرابورس وجود دارد. عرضه با هدف افزایش سرمایه انجام می شود و استراتژی بر این است از محل عرضه اولیه و عرضه‌های آتی برای پروژه‌های توسعه خدمات و محصول ، تامین سرمایه کند.

وی افزود: از اول اسفند سال ۱۴۰۰ چشم ‌انتظار عرضه اولیه بوده که با گذشت دو ماه کاری امید می رود طی هفته‌های آتی این عرضه انجام شود. مسیر طی شده توسط تپسی به عنوان اولین استارت‌آپ یا شرکت اینترنت‌ بیس برای ورود به بازار سرمایه تفاوت فاحشی با سایر شرکت‌ها دارد. درآمدزایی تپسی نامشهود است و عملا بر پایه شبکه مشتریان شامل شبکه مسافران و رانندگان، پیش می‌رود. این مورد ازجمله تفاوت مهم شرکت‌های اینترنتی با شرکت‌های فولادی و پتروشیمی است.

این مقام مسئول ادامه داد: طی دو سال گذشته چالش اصلی ورود به بازار سرمایه، بدنه تصمیم‌گیر سازمان بورس و هیات پذیرش و... بود که با ماهیت جدید شرکت‌ها و صنعت بیشتر آشنا شوند و با توجه به مسئولیت مهم حفظ منافع سهامداران آتی، بتوانند به نگاه جدیدی برسند. در واقع این نوع شناخت بزرگ‌ترین چالش تپسی محسوب می شود که بتوان نگاه‌ها را از سنتی به مدرن تغییر داد تا ارزش شرکت‌هایی همچون تپسی و پایداری آنها را جا انداخت.  البته نگاه‌ها همیشه به این موضوع مثبت بود و اگر سازمان بورس نگاه مثبتی به این تغییر و تحول‌ها نداشت روند کار تا به این میزان نیز پیش نمی‌رفت.

منشی پور عنوان کرد: بعد از کاهش روند شیوع کرونا اتفاق‌های مطلوبی برای تپسی افتاد. به طوری‌که درآمد خالص فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، رشد ۸۵ درصدی داشت. میزان کل درآمد در دو سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد افزایش داشت. همچنین سود خالص محقق شده در سال ۱۴۰۰ بطور دقیق نسبت به سال ۹۹ ، چهار برابر شده است. طی هفته‌های آتی اطلاعات جدیدی اعلام خواهیم کرد و اعداد و ارقام همه را شگفت‌‌زده خواهد کرد.

وی با اشاره به شیوع افزایش نرخ تعرفه‌های تاکسی اینترنتی توضیح داد: تپسی هیچ زمانی به شکل سنتی و به شیوه تاکسیرانی افزایش قیمت اعمال نمی‌کند. کما اینکه در ابتدای اردیبهشت ماه با افزایش تعرفه‌های حمل و نقل، افزایش قیمتی اعمال نشد. الگوریتم میزان عرضه و تقاضا را می‌سنجد و قیمت براساس میزان درخواست‌هایی که به دلیل قبول نکردن راننده‌ها پاسخ داده نمی‌شود بصورت الگوریتمی افزایش می‌یابد تا تعداد سفیران بیشتری سفر را قبول کنند.

مدیرعامل تپسی اضافه کرد: در اسفند ۱۴۰۰ قیمت سفرهای تپسی نسبت به فروردین سال ۱۴۰۱ بیشتر و در اردیبهشت قیمت‌های سفر نسبت به فروردین کمتر بود.  به عنوان مثال در اسفند سال گذشته به دلیل افزایش تعداد درخواست‌ها به یکباره ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت‌ها افزایش یافت. بطور کلی افزایش قیمت سالانه وجود ندارد و بر اساس الگوریتم عرضه و تقاضا، هزینه تمام‌شده برای راننده‌ها موجب می‌شود سفر قبول یا رد شود و در نهایت قیمت تعادلی اعلام می‌شود.

بیمه دغدغه سفیران نیست

منشی پور درخصوص بیمه سفیران عنوان کرد: طی سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی برای بیمه سفیران تپسی اجرا و قبل از شیوع کرونا در چند مرحله امکانات بیمه‌های خویش‌‌فرما به شکل‌های مختلف فراهم شد که در ادامه استقبال گسترده‌ای صورت نگرفت. چراکه اغلب سفیران یا دانشجو هستند یا در قالب شغل دوم بصورت پاره وقت همکاری می‌کنند و بیمه آنها از راه دیگری پرداخت می‌شود و عملا از تپسی توقع بیمه ندارند. بنابراین موضوع بیمه نیاز اصلی تپسی نبود.

وی از اعلام برنامه‌های توسعه‌ای در بخش‌های بیزینس آنلاین و محصولات با افشا در کدال خبر داد و گفت: به احتمال زیاد اوایل تابستان جزئیات این برنامه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

ارزش تپسی متاثر از تورم نیست

منشی‌پور ادامه داد: سال آینده برای تپسی پربار خواهد بود و افزایش چهار تا پنج برابری درآمدها در قسمت تاکسی آنلاین در دستور کار است. رسیدن به نقطه مثبت از نظر رشد جغرافیایی و محصولات جدید در انتها و ابتدای سال جاری و آینده نسبت به امروز ، تعهد تپسی به سهامداران است تا رشد واقعی را به ثبت برساند. ارزش کسب و کارهای شبیه تپسی به دلیل نداشتن دارایی به شکل مسکن و زمین به شکل تورمی نیست. بنابراین رشد ارزش شرکت طی سال‌های آینده واقعی خواهد بود و متاثر از تورم نیست و حاصل بزرگ‌تر شدن عملیات در شهرهای بیشتر خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ