کد خبر: ۱۸۹۳۰۴
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۲/۲۷

۴۱۰ روستا از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
با دستور وزیر ارتباطات:

۴۱۰ روستا از طریق همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، اتصال بیش از ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که همراه اول اتصال ۴۱۰ مورد از روستاها را برعهده داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، همزمان با روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی، پروژه های ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و مدیران ارشد و راهبران حوزه ICT در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با برقراری ارتباط ویدئویی با چند استاندار، فرماندار و مقامات محلی و روستایی بصورت نمادین برگزار شد.

در بدو شروع این بخش از مراسم با دستور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، نخستین سایت سمبلیک افتتاح شده متعلق به همراه اول در روستای آبرود شهرستان داورزن در استان خراسان رضوی بود.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات با بیان اینکه زندگی مردم امروز دیجیتالی شده، گفت: زیرساخت توسعه در همه بخش ها، حوزه ICT است. در دو دهه گذشته شعارهای ITU هم از کلی بودن به سمت حوزه هایی آمده که فناوری اطلاعات چه ظرفیت هایی برای بخش های جزئی و مشخص دارد. مایه مسرت است که با وجود میانگین اتصال ۶۰ درصد جهانی به شبکه اطلاعاتی، علاوه بر تمامی شهرها بیش از ۸۶ درصد روستاها نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند. محور کار شبکه ملی اطلاعات که مستقل باکیفیت و امن است و خدمات باکیفیتی روی آن به مردم عرضه می شود.

صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با اشاره به عزم دولت بر توسعه دسترسی به ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری گفت: یکی از کارهای مهمی که برای انجام این پروژه بزرگ باید انجام می شد، تأمین منابع بود که هیأت دولت با تأمین از طریق ۸ درصد درآمد اپراتورهای سیار به مدت سه سال رأی داد. تقسیم کار و رفع موانع از دیگر نکات مهم در اجرای این پروژه است که در نهایت زیرساختی قوی برای توسعه ۵G توسط اپراتورهای موبایل نیز خواهد بود. امید است ظرف این بازه زمانی بتوان بخش قابل توجهی را به فناوری نسل پنجم مجهز کرد.

مهدی بهادری فرماندار شهرستان داورزن نیز از اقدامات دولت سیزدهم در زمینه توسعه ارتباطات در این بخش قدردانی کرد و گفت: امید است با رونمایی های امروز و اتصال مردم به شبکه ملی اطلاعات، طعم شیرین خدمات دولت سیزدهم بیشتر به مذاق مردم بنشیند و با توجه به میزبانی سالانه از ۲۰ میلیون زائر، بتوانخدمات شایسته تری از این طریق به مردم ارائه کرد.

بنابراین گزارش، امروز مجموعا اتصال بیش از  ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد که بیشترین پروژه های به بهره برداری رسیده متعلق به همراه اول با اتصال ۴۱۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات بود. همراه اول از دی ماه ۱۴۰۰ تا امروز در مجموع ۲۳۷ سایت تلفن همراه در ۴۱۰ روستا راه اندازی کرده و ارتقای فناوری داده است.

بصورت تفکیکی ۱۸۲ سایت ارتباطی در ۳۱۵ روستا توسط متخصصان فنی همراه اول با ارتقای فناوری مواجه و به بالاترین نسل ارتباطی یعنی نسل ۳ و ۴ مجهز شده است. همچنین ۵۵ سایت جدید با ترکیبی از فناوری های پایه، 3G و 4G در ۹۵ روستای دیگر به بهره برداری رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ