کد خبر: ۱۸۹۳۲۱
۱۰:۴ - ۱۴۰۱/۲/۲۸

وام مسکن بیشتر شد / قسط ماهانه ۱۱.۶ میلیونی برای وام ۷۰۰ میلیون تومانی
با موافقت شورای‌ عالی مسکن:

وام مسکن بیشتر شد / قسط ماهانه ۱۱.۶ میلیونی برای وام ۷۰۰ میلیون تومانی

شورای‌ عالی مسکن با افزایش سقف وام خرید مسکن موافقت کرد و اقساط ماهانه وام ۷۰۰ میلیون تومانی بیش از ۱۱.۶ میلیون تومان و سود سود 978 میلیون تومانی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شورای‌عالی مسکن به ریاست ابراهیم رئیسی با پیشنهاد وزارت راه مبنی بر افزایش سقف وام مسکن موافقت کرد.در این جلسه وزارت راه پیشنهاداتی در سه حوزه زمین، تسهیلات و مصالح ارائه کرد که موارد مربوط به زمین و تسهیلات به تصویب رسید اما تصمیم‌گیری درباره پیشنهادات بخش مصالح به جلسه آتی موکول شد.

براساس این گزارش، رستم قاسمی دو روز پیش از افزایش وام ودیعه مسکن از 60 به 100 میلیون تومان و وام مسکن در تهران از 480 به 600 تا 700 میلیون تومانی خبر داده بود و در صورت موافقت شورای‌عالی مسکن با وام 700 میلیون تومانی، قسط این وام در بازپرداخت 12 ساله، ماهانه 11 میلیون و 657 هزار تومان و کل بازپرداخت با احتساب سود 978 میلیون تومانی حدود یک میلیارد و 678 میلیون تومان خواهد بود.

براین اساس در بازپرداخت به‌روش پلکانی مبلغ اقساط اولیه کاهش می‌یابد اما در آخر سال دوازدهم متقاضی در مجموع با احتساب سود، یک میلیارد و 778 میلیون تومان پرداخت می‌کند.

طبق اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در ماه گذشته 34 میلیون و 270 هزار تومان بود و برای خرید واحد 50 متری در تهران به حدود یک میلیارد و 710 میلیون تومان نیاز است. بنابراین وام احتمالی 700 میلیون تومانی بدون در نظر گرفتن هزینه خرید اوراق حق‌تقدم مسکن حدود 41 درصد قیمت مسکن را پوشش می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ