کد خبر: ۱۸۹۳۴۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۲/۲۹

واریز ۲۵ درصد سود به حساب مشمولان طرح حمایت از سهامداران خرد + شرایط
مدیر سرمایه‌گذاری صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه خبر داد:

واریز ۲۵ درصد سود به حساب مشمولان طرح حمایت از سهامداران خرد + شرایط

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه از شرایط واریز ۲۵ درصد سود به حساب ۱۰ هزار مشمول طرح حمایت از سهامداران خرد تا پایان اردیبهشت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قادر معصومی خانقاه با اشاره شرایط مندرج در ابلاغیۀ طرح حمایت صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه از سهامداران خرد با عنوان طرح حامی گفت: منابع کنار گذاشته شده برای اجرای کامل این طرح کافی است و در زمان دسترسی به اطلاعات سهامداران مشمول تا پایان اردیبهشت که سررسید طرح است، وجوه به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

وی افزود: منابع صندوق برای اجرای این طرح حدود 30 میلیارد تومان برآورد می شود. طیق بررسی‌های مقدماتی انجام شده به نظر می‌رسد تعهدات صندوق کمتر از نصف مبلغ فوق باشد. صندوق برای اجرای این طرح آمادگی کامل دارد. بر اساس جلساتی که با حضور همکاران سازمان بورس، شرکت بورس تهران، شرکت فناوری بورس تهران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برگزار شد مقرر شد، قبل از رسیدن به موعد مقرر اقدامات لازم انجام شود تا در سر رسید وجوه مورد نظر به حساب مشمولان این طرح واریز شود.

این مدیر صندوق ادامه داد: این طرح از مصوبات شورای عالی بورس است. پیش از این 60 هزار نفر جزو مشمولان طرح بودند اما با نوسان قیمت سهام طی سال 1400 به نظر می‌رسد تعداد مشمولان به 10 هزار نفر کاهش یابد. سهامدارانی که ارزش کل پرتفوی‌ آنها در 12 اسفند سال 99 کمتر از 10 میلیون تومان بوده و طی بازه اسفند 99 تا اردیبهشت 1401 مشمول شرایط و بندهای ابلاغیۀ مربوطه باشند، طبق مفاد ابلاغیۀ مذکور روی سبد سهام 25 درصد سود تضمین شده دریافت خواهند کرد.

معصومی خانقاه با بیان‌ اینکه احزار مشمولان طرح و فرآیند اعمال اختیار فروش، توسط شرکت فناوری بورس تهران و سپرده‌گذاری مرکزی انجام خواهد شد، گفت: دو شرکت‌ در حال جمع‌بندی موضوع با سازمان بورس هستند و به زودی اطلاع‌رسانی لازم در خصوص اجرای طرح صورت خواهد گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ