کد خبر: ۱۸۹۳۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۲/۳۱

پیش بینی احتمال گرایش بازار سهام به دو صنعت بزرگ و نمادهای با گزارش قوی
یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرها اعلام کرد:

پیش بینی احتمال گرایش بازار سهام به دو صنعت بزرگ و نمادهای با گزارش قوی

وضعیت این هفته بورس با بررسی متغیرات داخلی و خارجی و احتمال گرایش به دو صنعت بزرگ و نمادهای با گزارش قوی و گروه های کوچک تر از سوی یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاخص بورس در حالی بعد از حضور کوتاه در کانال 1.6 میلیون واحدی ، هفته اول خرداد را با کانال 1.5 میلیونی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته روند صعودی همراه با تردید داشت و با گام های نا مطمئن توانست مقاومت روانی و استاتیک را نیز پشت سر بگذارد و اما پایان هفته شاهد افت قیمت ها و عقب نشینی شاخص کل از محدوده های فتح شده بود.

بازارهای جهانی هم اندکی از افت های سنگین قبلی را باز پس گرفتند و بازگشایی بخشی از بنادر تحویل کالا در چین و اصلاح نسبی شاخص دلار از عوامل تحریک محدود تقاضا بود اما بازار نفت همچنان وضعیتی نوسانی بالاتر از 100 دلار دارد و به نظر می رسد کهنه تر شدن جنگ در اکراین به نوعی بازارهای جهانی را به نفت بالاتر از 100 دلار عادت داده است.

در بازار ارز ، دلار پایین تر از سقف های تاریخی کنترل شده و پس از رشد اخیر با  آرامش نسبی همراه است که عموما به دلیل بهبود اخبار پیرامون برجام بود و در صورت کشدار شدن مجدد و عدم اقدام طرفین احتمال رشد بیشتر قیمت ها نیز با توجه به رشد انتظارات تورمی وجود خواهد داشت. دلار در سامانه نیما در مرز 25 تومان حفظ شده و به نظر می رسد سیاست تکراری میخکوب کردن نرخ ها در سال های آینده سامانه نیما را نیازمند به جراحی کند.

با این اوصاف در بازار سهام قیمت ها به محدوده هایی رسیده که با توجه به نرخ های فعلی، رشد بازار نیازمند انگیزه بیشتری خواهد بود و البته توجیهی نیز برای افت شدید قیمت وجود ندارد. گزارش های عملکردی در حال انتشار است و همین مسئله می تواند گردش نقدینگی را در بین گروه های همراه با سود سازی مطلوب به دنبال داشته باشد و البته کف قیمتی بسیاری از نمادها را نیز محکم تر کند.

احتمال گرایش بازار به گروه فلزات اساسی و نمادهای با گزارش قوی و البته گروه محصولات شیمیایی و خصوصا اوره ای وجود خواهد داشت و در گروه های کوچک تر نیز همچنان می توان به رشد قیمتی نوبتی گروه های خوش بین بود.

به صورت کلی هم عبور همراه با رشد تقاضای شاخص کل از محدوده 1.6 میلیون واحدی می تواند به بهبود وضعیت عمومی بازار بیانجامد و لمس کانال بالاتر را نیز محتمل کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ