کد خبر: ۱۸۹۴۶۵
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۳/۲

رفتار غلطی که موجب صف فروش خودروسازان و ریزش شاخص شد !
توسط سازمان خصوصی سازی و صندوق فولاد :

رفتار غلطی که موجب صف فروش خودروسازان و ریزش شاخص شد !

رفتار غلط سازمان خصوصی سازی و صندوق فولاد در اعلام قیمت گذاری سهام بلوکی ایران خودرو سایپا و سپس تکذیب و ادامه عرضه ، موجب صف فروش خودروسازان و ریزش شاخص و انتقاد فعالان شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صندوق بازنشستگی فولاد درحالی به بهانه تامین حقوق بازنشستگان از روزهای قبل با عرضه سهام ساپیا، زمینه کاهش قیمت سهام خودروسازان را فراهم کرد و همچنان به این رویه ادامه می دهد که صبحت های حسن امیر رحیمی معاون سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری 5.72 و 17.31 درصد سهام دولت در ایران خودرو و سایپا و سپس تکذیب اعلام قیمت گذاری هم موجب صف فروش سهام صنعت خودرو ، ریزش شاخص و انتقادات سهامداران شد.

براساس این گزارش  وی با اشاره به برنامه دولت در فروش 5.72 و 17.31 درصد سهام ایران خودرو و سایپا به شبکه خبر گفته بود: حدود درآمد دولت از فروش بلوکی این دو شرکت و شامل 17.2 و 33.8 میلیارد سهم بالغ بر 6 و 9 هزار میلیارد تومان باشد. یعنی هر سهم "خودرو، خساپا" بالغ بر 348 و 266 تومان به فروش می رسد که جمع رقم 15 هزار میلیارد تومانی، عدد بسیار بزرگی در اقتصاد در شرایط فعلی نیست.

براساس این گزارش، سازمان خصوصی سازی و وزارت صنعت بعد از اعلام این اعداد و ارقام، قیمت گذاری بلوک خودروسازان را تکذیب و اعلام کردند هنوز درباره قیمت فروش هر سهم ایران خودرو و ساپیا تصمیمی گرفته نشده است.

رفتار غلط و غیرحرفه ایی مسئولان سازمان خصوصی سازی آن هم در برنامه تلویزیونی و سپس تکذیب قیمت گذاری سهام ، موجب شد تا امروز "خودرو و خساپا" با صف فروش 148 و 152 میلیون سهمی و ریزش 5 درصدی قیمت سهام مواجه شوند و دیگر شرکت های این صنعت هم در مدار نزولی و فشار فروش قرار گیرند.

علاوه بر این شاخص بورس با کاهش ارقام مواجه شد و موجی از انتقادات فعالان بازار سرمایه به عملکرد مسئولان سازمان خصوصی شکل گیرد و بار دیگر تنور اعتراضات به وضعیت مبهم اقتصاد و صنایع داغ شود.

این درحالی است که مسئولان صندوق بازنشستگی فولاد هم در این آشفته بازار باز هم اقدام به فروش سهام سایپا کرده و دیروز هم 4.2 میلیون سهم "خساپا" را عرضه کرده بود و معلوم نیست این بار چه بهانه ایی برای رفتار غلط داشت ؟  

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ