کد خبر: ۱۸۹۴۸۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۳

عوارض واردات خودرو بر اساس نوع محصول بین ۱۰ تا ۷۵ درصد تعیین شد
نماینده مجلس:

عوارض واردات خودرو بر اساس نوع محصول بین ۱۰ تا ۷۵ درصد تعیین شد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق آیین نامه واردات خودرو، مالیات، عوارض و گمرکی خودروهای وارداتی بر اساس نوع محصول از ۱۰ تا ۷۵ درصد در نظر گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلیل رشیدی کوچی درباره آیین‌نامه و نحوه واردات خودرو به تسنیم گفت: طبق آیین نامه واردات خودرو مشخص می‌شود چه خودروهایی با چه شرایطی و توسط چه کسانی وارد شود و طبق اطلاعات کف و سقف قیمت 7 تا 20 هزار دلار، مالیات، عوارض و گمرکی خودروهای وارداتی هم بر اساس نوع خودرو از 10 تا 75 درصد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حجم خودرو تا سقف 2500 سیسی در نظر گرفته شده و رویکرد مجلس بر این است تا برای قیمت و حجم موتر خودرو سقفی تعیین نشود بلکه دولت این موضوع را با تعرفه کنترل کند. یعنی خودروهایی با قیمت پایین‌تر با تعرفه کمتر و خودروهای گران قیمت و لوکس با تعرفه بیشتر وارد شود.

بر اساس این گزارش، جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: دولت در حال تدوین آئین‌نامه واردات خودرو بوده و سقفی برای واردات خودرو تعیین نشده و دولت می‌تواند به میزان نیاز خودرو وارد کند. همچنین دولت در ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو، صنایع و خدمات فنی و ارزی که منشا آن مشخص باشد اقدام به واردات خودرو کند. این واردات نباید به منابع ارزی آسیب بزند.

انتهای‌ پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ