کد خبر: ۱۸۹۵۰۲
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۳/۳

آمریکا و چین با بدهی ۱.۵ و ۲.۵ تریلیون دلاری در صدر ایستادند/ عامل اصلی
طی سه‌‌ماه اول میلادی:

آمریکا و چین با بدهی ۱.۵ و ۲.۵ تریلیون دلاری در صدر ایستادند/ عامل اصلی

آمریکا و چین با ۱.۵ و ۲.۵ تریلیون دلار بدهی در صدر بزرگ‌ترین وام‌‌گیرندگان طی سه‌‌ماه اول میلادی ایستادند و منبع اصلی افزایش بدهی هم بدهی شرکتی و وام‌‌ اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، موسسه مالی بین‌‌المللی IIF اعلام کرد: بدهی جهانی از ۳۰۵ تریلیون دلار هم عبور کرده و آمریکا و چین با ۱.۵ و ۲.۵ تریلیون دلار، بیشترین افزایش بدهی را در سه‌‌ماه اول سال جاری میلادی داشته‌‌اند.

بر اساس این گزارش، کل بدهی در منطقه یورو برای سومین فصل متوالی کاهش‌‌ یافته و طبق تحقیقات این موسسه، بسیاری از کشورهای توسعه‌‌ یافته و در حال‌‌ توسعه وارد چرخه کمبود مالی شده و سطح بالایی از بدهی دلاری را دارند.

بدهی شرکتی در خارج از بانک‌‌ها و وام‌‌گیری دولت‌ها، بزرگ‌ترین منبع افزایش بدهی دنیا بوده و بدهی جهانی غیر از بخش مالی به بیش‌‌از ۲۳۶ تریلیون دلار رسیده‌‌ که ۴۰ تریلیون دلار بالاتر از آغاز همه‌‌گیری کرونا در دو سال گذشته است. همچنین بدهی دولتی افزایش آهسته‌‌تری در همین دوره داشت.

در شرایطی که نیازهای مالی دولت‌ها هنوز هم بالاتر از سطح قبل‌‌از بحران کرونا است، قیمت‌‌های بالا و بی‌‌ثبات کالاها هم برخی از کشورها را مجبور به افزایش مخارج عمومی می‌‌کند و این شرایط برای بازارهای نوظهور با فضای مالی کمتر، سخت‌‌تر است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ