کد خبر: ۱۸۹۵۲۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۴

سازمان دامپزشکی : فعلا

سازمان دامپزشکی : فعلا" اثری از آبله میمون در ایران نیست / راه‌های انتقال

سازمان دامپزشکی با اشاره به راه های انتقال آبله میمون و نحوه دفع ، اعلام کرد: موردی از ابتلا به این ویروس جدید در انسان و حیوان مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان دامپزشکی درباره بیماری آبله میمون اعلام‌کرد: تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در حیوانات گزارش نشده است. این بیماری علاوه بر میمون از سایر جوندگان مانند موش و خرگوش نیز قابل انتقال است. هرچند در بدن علائمی نداشته باشد.

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت جهانی نیز از انتشار این بیماری در بیش از ۱۲ کشور ابراز نگرانی کرده اما هنوز این بیماری را همه‌گیر اعلام نکرده است.

بخش مراقبت‌های انسانی در حیطه وظایف وزارت بهداشت است اما در بخش دامپزشکی آمادگی لازم وجود دارد تا از طریق تشدید نظارت بر حیات وحش، کنترل حیوانات در مراکز نگهداری، اطلاع رسانی به دامپزشکان و مسوولان مرتبط با این مراکز، تشدید نظارت‌ها در مرزهای زمینی به ویژه مرز هوایی برای انتقال گونه میمون از شیوع و انتقال این بیماری جلوگیری کرد.

این بیماری جزو بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و قابل انتقال به انسان است. راه‌های انتقال آن از طریق تماس با حیوان یا انسان آلوده به بیماری است. ویروس آبله میمون می‌تواند از طریق تماس با ضایعات پوستی که ویروس از آن دفع می‌شود. مایعات بدن، ترشحات تنفسی و در انسان‌ها از طریق ارتباط جنسی هم قابل انتقال است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ