کد خبر: ۱۸۹۵۷۴
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۳/۵

توقیف کشتی یونان به مثابه دزدی دریایی است/ احضار کاردار یونان
سازمان بنادر و دریانوردی:

توقیف کشتی یونان به مثابه دزدی دریایی است/ احضار کاردار یونان

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان، دزدی دریایی است و کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع حاکمیت دریایی ایران اعلام کرد: اقدام دولت یونان در رابطه با نگه داشتن کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران و توقیف بار آن، دزدی دریایی به تمام عیار است و در بیانیه‌ای از دولت یونان درخواست کرد فوراً به تعهدات بین‌المللی عمل کند.

بر اساس این گزارش، یک فروند کشتی تحت پرچم ایران از سوی دولت یونان در سواحل این کشور نگه داشته و بار آن با حکم دادگاه و با هماهنگی دولت آمریکا، توقیف شد. این کشتی به منظور حفظ ایمنی پرسنل و کشتی به سواحل یونان پناه برده اما هیچ گونه همکاری و کمک‌رسانی با کشتی مدنظر قرار نگرفته و توسط نیرو‌های نظامی، تخلیه بار صورت گرفته که این اقدام، مصداق بارز دزدی دریایی است.

در پی توقیف محموله کشتی ایران در آب‌های یونان، کاردار سفارت یونان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.

در این دیدار رئیس اداره مدیترانه گفت: ضمن یاداوری تعهدات بین‌المللی دولت یونان با توجه به توقف اضطراری کشتی مذکور به دلیل نقص فنی، تسلیم در برابر فشارهای غیرقانونی آمریکا غیرقابل پذیرش و محکوم بوده و تصرف در محموله کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران مصداق راهزنی بین‌المللی است.

کاردار سفارت یونان نیز در این دیدار اعلام کرد بلافاصله مراتب اعتراض و ناخرسندی دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوع ابلاغ خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ