کد خبر: ۱۸۹۵۸۳
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۳/۶

درآمد دولت از صندوق توسعه ملی حذف شد
رئیس جمهور :

درآمد دولت از صندوق توسعه ملی حذف شد

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان از حذف درآمد دولت از صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: سهم ۴۰ درصدی قانونی دولت به صندوق می‌رود و دولت می‌خواهد این صندوق به اهداف نزدیک شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان تهران گفت: مردم همراهی خوبی با دولت دارند. یک حمله سایبری درباره مسأله بنزین رخ داد و اگر همراهی مردم نبود، مشکل ایجاد می‌شد.

همراهی مردم سرمایه بزرگ دولت است و باید این سرمایه ارج نهاده بشود و ارج نهادن یعنی تلاش بر رفع مشکلات و یا به حداقل ممکن برسد. در بودجه سال 1401 محور بر عدالت و توازن در توسعه‌یافتگی بود.

صندوق توسعه ملی

سال‌های گذشته یکی از درآمدهای دولت از صندوق توسعه ملی بود. اما این درآمد را برای دولت حذف کردیم و اجازه داده شد سهم 40 درصدی قانونی دولت به صندوق برود و این اختیار در نزد مقام معظم رهبری است. دولت می‌خواهد صندوق توسعه ملی به اهدافش نزدیک شود.

برنامه دولت و اصلاح اقتصادی

دولت برنامه تحولی ارائه کرد. 37 مسأله به عنوان مهم‌ترین مسائل ارائه شد. هرکسی نظری در این زمینه دارد هم اعلام کند و اصل و اساس این سند نیز بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است. ایشان بر برنامه‌داشتن تاکید کردند و بیش از 600 صاحب فکر درباره این برنامه نظر دادند.

درباره اصلاح اقتصادی، باید گام‌های بلندی برداشته شود. مثلا بنده گفتم دولت راه سختی دارد و رسانه‌های خارجی به نحوی و داخلی‌ها نیز هم به نحو صحیحی عنایت نکردند. این راه همکاری همگان را می‌طلبد و رشد اقتصادی دولت حتمی است و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باید انجام شود. بخشی از رشد اقتصادی مربوط به سرمایه‌گذاری است و همه باید برای این کار تلاش کنند.

افزایش بهره‌وری باید مد نظر باشد و دولت این مسأله را دنبال می‌کند. این دو پایه اساسی رشد اقتصادی است و باید همگان در این زمینه همکاری کنند. من به همکاری مردم اعتماد و اعتقاد دارم اما مسئولان باید احساس مسئولیت کنند و اگر مسئولی هم این سخنان را قبول ندارد، جابجا شود.

دولت نمی‌تواند متوقف شود و باید حرکت پویا داشته باشد. کنترل هزینه‌ها باید انجام شود و از مجلس هم خواسته‌ شده هزینه‌های دولت افزایش نیابد و در فرمایشات رهبری معظم انقلاب هم همین مسأله مشخص است. دولت نباید پر خرج باشد و چنین دولتی نمی‌تواند حرکت کند تا اینکه شرایط اقتصاد را متحول کند.

کار دانش بنیان باید به یک صنعت فنآوری‌پایه تبدیل شود تا بتوان به رشد اقتصادی دست یافت و اگر این کار انجام نگیرد، رشد حاصل نخواهد شد. تولید، دانش بنیان و اشتغال در کنار همدیگر است و این‌ها باید مقدمه‌ی یکدیگر باشند.

اجرای عدالت مبنای کار دولت است و فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام ما نیست و در از بین بردن فقر مطلق گام‌های مهمی باید برداریم. مسأله فقر مطلق و زیر خط فقر متفاوت است و اقدامات ما می‌تواند فقر مطلق را از بین ببرد و برای زیر خط فقر نیز برنامه داریم. اجرای عدالت باید با مبارزه با فقر و تبعیض و فساد همراه باشد.

ساماندهی اتباع خارجی

قرار است سازمانی برای اتباع خارجی تاسیس شود و این مسأله در مجلس مطرح است. تهیه شناسه برای کلیه اتباع خارجی لازم است به نحوی که هم هویت و هم نقل و انتقال بین شهری، مسایل کسب و کار، ازدواج و شخصیه آنان در نظر گرفته شود. اینان مهمان هستند و ایران نشان داده مهمانپذیر است و ملت ایران از افاغنه پذیرایی می‌کند و این پذیرایی منافاتی با تهیه شناسه و اعمال مدیریت ندارد.

مسئله کار

کاهش بیکاری در استان تهران به 6 درصد خوب است و طبق گفته‌ی برخی نمایندگان در برخی شهرستانهای استان بیکاری نیست و این قابل تقدیر است ولی این مسائل باید در سطح ملی هم در نظر گرفته شود. بیکاری در برخی استان‌ها زیاد است و باید با برنامه نیز آن مشکلات رفع بشود.

مسأله احیای واحد‌های تولیدی در دستورکار بوده و اقداماتی خوبی شده و باید ادامه یابد.

باید برای تقسیمات کشوری استان تهران نیز تصمیم گرفته شود. دولت اصل این موضوع را قبول دارد و باید این مسأله کار کارشناسی شده و به دولت بیاید. جذب جوانان و نیروهای انقلابی در حد خوبی در استان تهران انجام گرفته و باید به جوانان اعتقاد و اعتماد داشت و به آنان میدان داد و این شیوه‌ی امام و رهبری معظم انقلاب است.

مقام معظم رهبری فرمودند نگاه نمایندگان مجلس به مسائل باید کشوری باشد و نمایندگان به سطح مدیریت کشور وارد شدند و نگاه‌ها باید ملی باشد و اقتضائات در نظر گرفته بشود. در دولت فرمایشات رهبری معظم انقلاب مدنظر گرفته و برای اجرای آن برنامه‌ریزی می‌شود. باید نسبت به تمامی مردم احساس مسئولیت کرده و بنده نسبت به همه مردم دغدغه دارم.

در سفرهای استانی پروژه جدیدی شروع نمی‌شود و بنای دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و مردم به آن امید دارند و تعویق به پایان رسیدنِ آن مردم را ناامید می‌کند.

حمل و نقل ریلی از جمله مسائل مهم تهران است و دولت این مسأله را دنبال می‌کند. آلودگی هوای تهران قابل قبول نیست و باید پیگیری شود و قسمتی از مشکل مربوط به خارج از مرز است و وزارت خارجه مأمور شده تا وارد عمل بشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ