کد خبر: ۱۸۹۵۹۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۷

گرانی ۶.۵ برابری قیمت روغن ۵۰ درصد از فروش صنایع غذایی را کم کرد
رئیس فدراسیون صنایع غذایی:

گرانی ۶.۵ برابری قیمت روغن ۵۰ درصد از فروش صنایع غذایی را کم کرد

رئیس فدراسیون صنایع غذایی اعلام کرد گرانی ۶.۵ برابری قیمت روغن موجب کاهش ۵۰ درصدی در فروش صنایع غذایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیررضا ثابت ‌پی در نشست خبری فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران، گفت: تولیدکنندگان از ابتدا مخالف درج قیمت تولیدکننده بر محصولات بودند و جلسه متعدد با معاون اول رئیس جمهور و بسیاری از نمایندگان کمیسیون اقتصادی هم مانع عملی شدن طرح نشد.

وی  ادامه داد: درصورت ادامه طرح درج قیمت تولیدکننده بر محصولات در کمتر از 10 سال فروشندگان خرد مانند سوپرمارکت‌داران از چرخه توزیع حذف می‌شوند و استیلای فروشگاه‌های زنجیره‌ای تثبیت خواهد شد و این گروه تعیین خواهند کرد که چه محصولی و با کدام برند عرضه شود.

این فعال صنفی افزود:گرانی 6.5 برابری قیمت روغن در قیمت غذاهایی آماده و سالادها حدود 20 درصد تعیین‌کننده اما در سس‌ها 200 درصد تاثیر گذار است. بنابراین گرانی روغن و تشکیل کمپین‌های عدم خرید و کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان باعث شد میزان تقاضای خرید صنایع غذایی حدود 50 درصد کاهش یابد.

به گفته ثابت پی، تولیدکنندگان به سختی از بازار سهم می‌گیرند و در بازار رقابتی چگونه شرکت ها بدون کاهش کیفیت محصول باید اقدام به عرضه کنند؟

حسن گرجی عضو هیات مدیره فدراسیون صنایغ غذایی هم با اشاره به خطر افتادن امنیت غذایی در جهان ، گفت: روسیه و اوکراین 28 درصد از گندم و 40 درصد از غلات و دانه‌های روغنی جهان را تامین می‌کردند اما در پی جنگ ، عرضه محصولات را با اختلال و گرانی بی سابقه مواجه کرده و به طوریکه قیمت هر تن شکر از 470 به 700 دلار رسیده است.

وی ادامه داد: دولت از نخبگان در بدنه بهره نمی‌گیرد و مدیران اتوبوسی هم نمی‌توانند در جراحی اقتصادی کمک رسان دولت باشند و باید از توان بخش خصوصی بهره بیشتری گرفته شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ