کد خبر: ۱۸۹۵۹۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۷

تکذیب ادعای سناتور آمریکا مبنی بر پایان مذاکرات برجام از سوی رسانه دولت ایران

تکذیب ادعای سناتور آمریکا مبنی بر پایان مذاکرات برجام از سوی رسانه دولت ایران

خبرگزاری دولت با تکذیب ادعای سناتور آمریکایی مبنی بر پایان مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: مذاکرات احیای برجام ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرنا اظهارات اخیر سناتور لیندسی گراهام مبنی بر پایان مذاکرات هسته‌ای ر را تکذیب و اعلام کرد: شبکه خبری العربیه عربستان به نقل از گراهام سناتور جمهوری خواه و ضدایرانی امریکا مدعی شد توافق هسته‌ای به پایان رسیده اما طبق اعلام یک منبع مطلع ایرانی ، گفتگوها برای رسیدن به توافق همچنان در جریان هست و هرگونه قضاوت زودهنگام یا خام بوده یا مغرضانه و نشان دهنده امیال درونی برخی از اظهار نظرکنندگان است.

رسیدن به توافق نیازمند اتخاذ رویکرد واقع بینانه و تصمیم سیاسی در واشنگتن بوده اما آنچه مسلم است اینکه مذاکرات همچنان در جریان بوده و ایراد و انتشار چنین اظهاراتی از سوی دشمنان توافق و گفتگوها، چندان جای تعجب ندارد.

براساس این گزارش، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه هم در توییتر اعلام کرد: مذاکرات وین بر سر برجام 2.5 ماه متوقف شده و به نظر می‌رسد آمریکا در  تلاش است تا برخی تحریم‌های اعمالی دولت ترامپ علیه ایران را حفظ کند. اگر واشنگتن واقعا می‌خواهد به عدم اشاعه هسته‌ای متعهد باشد به رویکرد سازنده‌ و منظم‌تری نیاز دارد.

در این میان حشمت‌الله فلاحت‌پیشه کارشناس مسائل بین‌الملل مدعی شد: برجام به کما رفته و ایران و آمریکا مسیری را طی می‌کنند که تداعی‌کننده این است که برای فضای بدون برجام آماده می‌کنند. سیاست‌های ریاضتی اقتصادی دولت رئیسی که سرآمد آن‌ها حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت‌ها بود، نشان می‌دهد دولت ایران خود را برای شرایط بدون برجام آماده می‌کند.

در آمریکا نیز تا قبل از این دموکرات‌ها به دنبال توافق بدون تایید کنگره بودند اما حال به لابی‌های صهیونیستی نزدیک شده‌اند. زیرا کمتر از شش ماه به انتخابات کنگره باقی مانده و این موضوع احیای برجام را بسیار دشوار کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ