کد خبر: ۱۸۹۶۰۵
۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۳/۷

پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان به سه دلیل کم شد/ هشدار خطر ناامنی غذایی
توسط موسسه مالیه بین الملل:

پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان به سه دلیل کم شد/ هشدار خطر ناامنی غذایی

پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی کاهش یافت و به خطر ناامنی غذایی به خصوص در خاورمیانه و آفریقا هشدار داده شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، موسسه مالیه بین الملل در گزارشی با اشاره به تاثیرات جنگ روسیه با اوکراین، سیاست پولی انقباضی در آمریکا و محدودیت های جدید کرونایی در چین، پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی را کاهش داد.

براساس این گزارش، ورود سرمایه به بازارهای نوظهور نسبت به سال گذشته با افت 42 درصدی به کمتر از 972 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم سال گذشته بیش از 1.68 تریلیون دلار بود.

همچنین طبق نظر تحلیلگران احتمال وقوع رکود اقتصادی در جهان در سال جاری بیش از پیش افزایش یافت. رشد تولید ناخالص داخلی جهان به کمتر از 2.3 درصد خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی بیش از 4.6 درصد اعلام شده بود.

رشد اقتصادی آمریکا، منطقه یورو و ژاپن به طور میانگین به 1.9 درصد و رشد اقتصادی چین نیز با کاهش 1.6 درصدی به کمتر از 3.5 درصد می‌رسد.

همچنین به ممنوعیت صادرات مواد غذایی در روسیه و هند و چالش های اوکراین برای کشت و برداشت محصولات کشاورزی، نسبت به خطر ناامنی غذایی در جهان به خصوص در خاورمیانه و آفریقا هشدار داده شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ