کد خبر: ۱۸۹۶۰۶
۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۳/۷

ایران با ۹۰۰ هزار محصول نوزدهمین خودروساز جهان شد + آمار چند کشور
طی سال گذشته میلادی :

ایران با ۹۰۰ هزار محصول نوزدهمین خودروساز جهان شد + آمار چند کشور

طبق اعلام سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری، ایران با تولید حدود ۹۰۰ هزار محصول در سال ۲۰۲۱ نوزدهمین خودروساز معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بین‌المللی وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد: ایران با رشد ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۸۹۴.۲۹ هزار دستگاه در ۲۰۲۱ رسیده است. انگلیس با تولید ۹۳۲ هزار دستگاه، یک پله بالاتر از ایران و در جایگاه هجدهم قرار گرفت.

براساس این گزارش، تولید خودرو ایران در سال ۲۰۲۱ بالاتر از کشورهایی مثل ایتالیا با تولید ۷۹۵ هزار دستگاه، آفریقای جنوبی با تولید ۴۹۹ هزار دستگاه، لهستان با تولید ۴۳۹ هزار دستگاه، پرتغال با تولید ۲۸۹ هزار دستگاه، تایوان با تولید ۲۶۵ هزار دستگاه، بلژیک با تولید ۲۶۱ هزار دستگاه، اتریش با تولید ۱۳۶ هزار دستگاه، فنلاند با تولید ۹۳ هزار دستگاه و مصر با تولید ۲۳ هزار دستگاه بود.

بر اساس این گزارش، تولید خودرو جهان هم با رشد ۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۸۰.۱ میلیون دستگاه رسیده است. تولید خودرو جهان در سال ۲۰۲۰ و در اثر شیوع کرونا بیش از ۱۳ درصد افت کرده بود.

چین با اختلاف بسیار زیاد نسبت به آمریکا بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۲۱ بوده و ۲۶.۸ میلیون دستگاه عرضه کرد . تولید خودرو چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۳ درصد رشد داشته و تقریبا ۳ برابر آمریکا خودرو تولید می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ