کد خبر: ۱۸۹۶۱۴
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۳/۷

آسیا بزرگترین واردکننده نفت روسیه شد/ تخفیف ۲۵ درصدی برای هند و چین
طی ماه گذشته میلادی:

آسیا بزرگترین واردکننده نفت روسیه شد/ تخفیف ۲۵ درصدی برای هند و چین

آسیا با واردات حدود ۷۲ میلیون بشکه نفت در ماه گذشته میلادی، بزرگترین واردکننده نفت روسیه شد که ناشی از تخفیف ۲۵ درصدی بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از بلومبرگ، طبق اطلاعات شرکت تحقیقاتی کپلر در سنگاپور، کشورهای آسیایی در آوریل سال جاری میلادی برای اولین‌بار از اروپا پیشی گرفته و بزرگ‌ترین واردکنندگان نفت روسیه بودند.

براساس این گزارش، حدود 71.7 میلیون بشکه نفت روسیه در ماه گذشته میلادی به آسیا صادر شد که بیش‌از دو برابر مقدار صادرات به این قاره قبل از آغاز حمله روسیه به اوکراین است. تحریم‌های غربی و تهدید تحریم نفت روسیه باعث شد مسکو محموله‌ها را به سمت آسیا تغییر مسیر دهد.

جین ژی یکی از تحلیلگران ارشد نفتی مؤسسه کپلر گفت: اکثر خریداران علاقه‌مند نفت روسیه در آسیا بیشتر دلایل اقتصادی برای این اقدام دارند و هیچ موضع سیاسی نگرفتند.

بیشتر نفت روسیه به هند و چین صادر شد. روسیه اخیراً نفت را با 25 درصد تخفیف ارائه می‌دهد و این باعث باعث شد هند و چین محتاطانه از این شرایط استفاده کرده و حجم بالایی از نفت روسیه را در هفته‌های اخیر خریداری کنند.

نفت روسیه از طریق دریا به آسیا صادر می‌شود. بنابراین افزایش حجم تجارت روسیه و آسیا 45 تا 60 میلیون بشکه انتقال نفت از طریق دریا را در آینده نزدیک افزایش می‌دهد. طبق اطلاعات کپلر از 26 ماه مه، حدود 57 میلیون بشکه نفت خام اورال و 7.3 میلیون بشکه از نفت خام اسپوی خاور دور روسیه روی دریا بود. این رقم در اواخر فوریه برابر با 19 میلیون بشکه نفت اورال و 5.7 میلیون بشکه نفت اسپو بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ