کد خبر: ۱۹۰۰۸۰
۹:۹ - ۱۴۰۱/۳/۲۳

قیمت دلار با مجوز جدید بانک مرکزی به صرافی ها نزولی خواهد شد
رئیس شورای‌عالی کانون صرافان:

قیمت دلار با مجوز جدید بانک مرکزی به صرافی ها نزولی خواهد شد

رئیس شورای‌عالی کانون صرافان پیش ببینی کرد با مجوز جدید بانک مرکزی به صرافی ها، روند قیمت دلار و دیگر ارزها نزولی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامران سلطانی‌زاده در واکنش به اثر مجوز جدید بانک مرکزی به صرافی ها مبنی بر خریداری ارز اسکناس صادرکنندگان با نرخ توافقی و فروش بدون محدودیت به متقاضیان، گفت: طبق این بخشنامه، صادرکنندگان برای فروش ارز حاصل از صادرات، بدون قیمت دستوری و بدون محدودیت و بر اساس توافق با خریدار، نرخ را مشخص می‌کنند و به صرافی می‌فروشند.

وی افزود: با این جریان حجم قابل‌توجهی از ارز صادرکنندگان که معمولاً تا زمان اصلاح نگه داشته می شد، بدون توقف و با هدف تأمین گردش نقدینگی به صرافی‌ها عرضه خواهد شد. بنابراین بانک مرکزی با این طرح بدون اینکه از منابع ارزی خود استفاده کند، می‌تواند از منابع واقعی استفاده کرده و با اصلاح چرخه قیمتی از منابع ارزی استفاده کند. بنابراین اقدام بسیار مثبتی برای بازار ارز خواهد بود.

سلطانی‌زاده ادامه داد: قیمت واقعی و توافقی هم باعث ایجاد رقابت و جذابیت فروش ارز حاصل از صادرات در زمان کم و با حجم زیاد می‌شود که به تعدیل نرخ کمک قابل‌ توجهی خواهد داشت. همچنین طبق سر فصل‌های مشخص‌شده در سامانه سنا، نیازهای ارزی مردم پاسخ داده خواهد شد و احتمالاً بانک مرکزی سقف و سر فصل‌های مدنظر را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ