کد خبر: ۱۹۱۶۵۷
۰:۱ - ۱۴۰۱/۴/۸

تاسف گروه ۷ از ایران برای عدم استفاده از فرصت و تاکید بر راه‌حل دیپلماتیک
سران گروه ۷ در بیانیه ایی اعلام کرد:

تاسف گروه ۷ از ایران برای عدم استفاده از فرصت و تاکید بر راه‌حل دیپلماتیک

سران گروه ۷ با ابراز تاسف از عدم استفاده ایران از فرصت احیای برجام ، راه‌حل دیپلماتیک را همچنان بهترین اقدام برای محدود ساختن برنامه هسته ای دانستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اعضای گروه هفت در پایان نشست سه روزه در آلمان با صدور بیانیه ای اعلام کردند: از اینکه ایران از فرصت پیش آمده برای احیای برجام و به رغم تلاش های دیپلماتیک برای برقراری اجرای کامل برجام استفاده نکرده، ابراز تاسف شده است.

این گروه خود را متعهد به همکاری با دیگر شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به تهدیدات جهانی امنیتی می‌داند که از تشدید اقدامات هسته‌ای ایران نشأت می گیرد. ایران هم باید با آژانس همکاری کند. چرا که همچنان راه حل دیپلماتیک بهترین مسیر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.

رفتارهای ایران در منطقه بی ثبات کننده بوده و تهران باید تحت قطعنامه ۲۲۳۱ و دیگر قطعنامه های شورای امنیت، تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالیستیک و دیگر اقدامات توسعه تسلیحات را متوقف کند. همچنین از ابتکار عمل‌ منطقه ای برای بهبود روابط دو جانبه کشورها در منطقه استقبال کرده و از ایران انتظار می رود به طور سازنده و فعالانه در پیشبرد صلح و امنیت خاورمیانه مشارکت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ