کد خبر: ۱۹۱۶۶۵
۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۴/۸

بانک‌های بورسی و دولتی ملزم به افزایش سرمایه هستند / انجام اقدامات اصلاحی
رئیس بانک مرکزی:

بانک‌های بورسی و دولتی ملزم به افزایش سرمایه هستند / انجام اقدامات اصلاحی

رئیس بانک مرکزی از لزوم افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: بانک ها موظف هستند طبق برنامه زمانبندی شده، اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح آبادی از لزوم افزایش سرمایه بانک‌های خصوصی و دولتی خبر داد و به ایبِنا گفت: برای بانک‌های دولتی با کمک وزارت اقتصاد که سهامدار این بانک‌ها هستند، بسته‌ای بصورت اوراق یا سهام سهل‌البیع و سایر روش‌های دیگر جهت ارائه به دولت در حال تدارک است که در اختیار این بانک‌ها بابت مطالبات و افزایش سرمایه قرار گیرد.

وی افزود: سهامداران باید افزایش سرمایه را در بانک‌های خصوصی انجام دهند. وضعیت سرمایه تک‌تک بانک‌ها و سایر شاخص‌های سلامت در کمیته اصلاح بانک ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. زیرا در بانک مرکزی در مورد تمام بانک‌ها محاسبه شده است.

صالح آبادی ادامه داد: هر شاخصی که از استاندارد لازم برخوردار نباشد و پائین‌تر قرار داشته باشد از بانک مورد نظر برنامه درخواست و در کمیته اصلاح بانک ها مصوب خواهد شد. بانک هم موظف است طبق برنامه زمانبندی شده، اقدامات اصلاحی را انجام دهد که یکی از آنها هم افزایش سرمایه به حساب می‌آید که به جد در حال دنبال شدن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ