کد خبر: ۱۹۱۷۲۳
۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۴/۱۱

تصمیمات شورای عالی بورس برای برق صنایع، سهام عدالت، تعدیل جرایم و...

تصمیمات شورای عالی بورس برای برق صنایع، سهام عدالت، تعدیل جرایم و...

آخرین جلسه شورای عالی بورس با مصوباتی درباره برق صنایع، سهام عدالت، تعدیل جرایم، معاملات کالا و اوراق بهادار در بورس انرژی و پذیرش گواهی سپرده خرید سکه طلا همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین جلسه شورای عالی بورس در حضور وزیران اقتصاد و صنعت، روسای بانک مرکزی و سازمان بورس و ... با ۵ تصمیم و مصوبه همراه بود.

براساس این گزارش، ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت بورس و صنایع و اثر تصمیمات وزارت نیرو درباره مدیریت مصرف برق بر صنایع مطرح و مقرر شد وزیر اقتصاد با هماهنگی وزیر صنعت، پیگیر تصمیمات مناسب برای تخصیص برق صنایع در هفته‌های اوج مصرف و از وزارت نیرو و هیئت دولت باشد.

علاوه بر این مقرر شد نحوه مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و غیربورسی سهام عدالت، تسهیل و تعیین تکلیف شود و پیشنهادات سازمان بورس در دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار قابل معامله در بورس انرژی و انجام معاملات گواهی صرفه جویی انرژی هم تصویب شد.

همچنین در راستای حفظ حقوق سهامداران حقیقی و حقوقی مقرر شد مبالغ جرایم مندرج در ماده ۱۴ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی مربوط به به  ناشران، نهادهای مالی و تشکل‌های خودانتظام و مدیران، متناسب با شاخص تورم اعلامی بانک مرکزی تعدیل شده و جهت تصویب به هیئت دولت پیشنهاد شود. بر اساس قانون کف و سقف جرایم هر ۳ سال یکبار با پیشنهاد شورای عالی بورس در هیات وزیران به تصویب می رسد.

پیشنهاد علی صالح‌آبادی رییس کل بانک مرکزی هم تصویب و مقرر شد گواهی سپرده خرید سکه طلا طرح امام پس از تایید کمیته فقهی سازمان به عنوان ابزار مالی در بازار سرمایه پذیرفته و درج شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ