کد خبر: ۱۹۱۷۳۱
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۴/۱۱

سهم بورس از تامین مالی و تسویه ۱۵.۹ و ۴۷ هزار میلیاردی دولت
طی سال جاری رخ داد:

سهم بورس از تامین مالی و تسویه ۱۵.۹ و ۴۷ هزار میلیاردی دولت

طی سال جاری در برابر تامین مالی بیش از ۱۵.۹ هزار میلیارد تومانی دولت از دو بازار سرمایه و پول بالغ بر ۴۷.۱ هزار میلیارد تومان صرف پرداخت تسویه اصل و سود اوراق شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت قتصاد اعلام کرد: در ادامه اقدامات برای تامین مالی اقتصاد و با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل در سال جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله اسناد خزانه اسلامی میان بانک‌ها، موسسات و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه ( از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرک های تأمین سرمایه ها) انجام شد.

بر اساس این گزارش در ششمین هفته عرضه اوراق بدهی و پس از دریافت سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس بیش از 2.868 میلیارد تومان اوراق نقدی به فروش رسید. با احتساب این مبلغ تاکنون 15.982 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی و با سهم حدود 42 و 58 درصدی بازار پول و بورس تأمین مالی شده است.

علاوه بر این 15 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی نیز منتشر شده که به مرور توسط دستگاه‌های اجرایی به گیرندگان واگذار خواهد شد. با احتساب اسناد خزانه اسلامی مجموع عملکرد اعم از نقدی و غیرنقدی 30.982 میلیارد تومان است.

در مقابل تامین 15.982 میلیارد تومانی از طریق انتشار اوراق نقدی در سال جاری 47.112 میلیارد تومان توسط خزانه‌داری کل برای تسویه اصل و سود اوراق در سال جاری پرداخت شد. بر همین اساس مجموع نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی، منفی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ