کد خبر: ۱۹۱۷۴۳
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۴/۱۱

خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
نماینده مجلس:

خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند

نماینده مجلس از فروش خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران خبر داد و گفت: روند قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به ویژه چینی جای تامل بسیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درباره قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به خانه ملت گفت: روند قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به ویژه چینی جای تامل بسیار دارد. در راس این شرکت‌ها مدیران خودرو و‌ کرمان خودرو است که با سوءاستفاده از خلا پیش آمده و فاصله قیمتی بسیار خودروهای ایرانی و‌خارجی، کالاها را نسبت به بازارهای جهانی و قیمت‌گذاری در چین حدود سه برابر بیشتر در ایران می‌فروشند.

وی افزود: این شرکت‌ها قطعات را با محصولات کلیدی به ویژه مس و براساس ارز نیمایی به صورت تهاتری وارد می‌کنند. در واقع به ازای صادرات این مواد، قطعات خودرو را وارد کرده ‌و خودروها را مونتاژ و در بازار داخل با قیمت‌های سه برابری به فروش می‌رسانند.

این نماینده ادامه داد: در چند سال اخیر، بازار خودرو به ویژه خودروی خارجی در مسیری کاملا غیر منطقی و خارج از قواعد در حال قیمت گذاری است. قیمت تیگو ۸ در ایران یک میلیارد و 800 میلیون تومان است اما قیمت جهانی و نرخ در چین حدود 20 هزار دلار است.

زارع درباره قیمت چری تیگو 7 پرو هم گفت: چری تیگو 7 مدل 2020 با موتور 1.6 توربو قیمتی حدود 119 تا 140 هزار یوآن دارد که اگر همان موتور 1.5 لیتری توربو سفارش داده شود، قیمت آن کاهش یافته و به حدود 80 تا 115 هزار یوآن می‌رسد. در وضعیت کنونی خودروهای مونتاژی‌ها حداقل باید به  قیمت ارزی خارج و نهایت با 30 درصد سود و عوارض فروخته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ