کد خبر: ۱۹۱۷۷۶
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۴/۱۲

تهران از مذاکرات با عربستان و روابط نزدیک با قاره استقبال می‌کند
وزیر خارجه :

تهران از مذاکرات با عربستان و روابط نزدیک با قاره استقبال می‌کند

وزیر خارجه ایران گفت: تهران از آغاز مذاکرات با عربستان و بازگشایی سفارت در ریاض استقبال می‌کند و خواهان روابط نزدیک با قاره است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیرعبداللهیان در دمشق و در جریان دیدار با گروه‌های فلسطینی در پاسخ به پیام نخست وزیر عراق از سوی عربستان، گفت: ایران از عادی سازی با عربستان و از بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز گفت‌وگو‌های سیاسی همچنین گسترش روابط با مصر که به‌ سود منطقه و جهان اسلام است استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: اتهامات اخیر اسرائیل مبنی بر این‌که ایران با اعزام چند نیروی امنیتی تلاش می‌کند گردشگران اسراییلی را در ترکیه بربایند. در سفر اخیر به ترکیه این موضوع بیان شد. یک ایرانی در میان دستگیرشدگان نیست و هر وقت اراده شود در خاک رژیم صهیونیستی کارهای خصمانه آن‌ها تلافی می‌شود.

 

براساس این گزارش، ایران و مصر بیش از ۴۰ سال روابط دیپلماتیکی نداشته‌اند. تهران در اعتراض به امضای توافق کمپ دیوید میان اسرائیل و فلسطینیان که به ابتکار و تلاش مصر صورت گرفت، روابط با قاهره را قطع کرد. اگر چه دو کشور پس از سرنگونی حکومت حسنی مبارک در پی قیام مردم در سال ۲۰۱۱ تلاش‌هایی برای برقراری روابط کردند اما پیشرفتی نداشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ