کد خبر: ۱۹۱۸۲۷
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۴/۱۳

مهلت یک هفته ایی شرکت‌های لبنی برای افزایش عرضه ۴ محصول پر مصرف
ستاد تنظیم بازار اعلام کرد:

مهلت یک هفته ایی شرکت‌های لبنی برای افزایش عرضه ۴ محصول پر مصرف

شرکت‌های لبنی طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار باید طی یک هفته اقدام به افزایش تولید و عرضه ۴ قلم کالا پرمصرف با نرخ مصوب کنند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه تولید و عرضه نیمی از محصولات شرکت های لبنی باید شامل 4 قلم محصول پر مصرف با نرخ قیمت باشد، اعلام کرد: شرکت‌های لبنی باید طی یک هفته عرضه 4 قلم کالا با نرخ مصوب را افزایش دهند.

براساس این گزارش، شرکت های این صنعت پس از اصلاح یارانه‌ها در 20 اردیبهشت موظفند، نیمی از کالاها را شامل 4 محصول با قیمت مصوب تولید و عرضه کنند اما گزارش‌های بازرسی حاکی است عرضه این کالاها در بازار بسیار کم است.

طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و پس از اصلاح یارانه ها، قیمت شیرنایلونی۹۰۰ گرمی ۱.۵درصد چربی ۱۵ هزار تومان، شیر بطری یک لیتری ۱.۵ درصد چربی ۱۸ هزار تومان، ماست ۲.۵ کیلویی ۱.۵درصد چربی ۴۹.۵ هزار تومان و پنیر uf۴۰۰ گرمی نسبتاً چرب ۳۷.۵ هزار تومان تعیین شده است.

سرانه مصرف لبنیات در ایران روایت های مختلفی دارد اما در خوش بینانه‌ترین حالت کمتر از  100 کیلو در سال و تقریبا نصف میانگین جهانی است. در کشورهای اروپایی این میزان 350 و تا 550 لیتر شیر در سال است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ