کد خبر: ۱۹۱۸۲۹
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۴/۱۳

گرانی نان مطرح نبوده و نخواهد بود / پوشش ۱۰۰ درصدی نانوایی ها تا پایان تیر
رئیس جمهور:

گرانی نان مطرح نبوده و نخواهد بود / پوشش ۱۰۰ درصدی نانوایی ها تا پایان تیر

رئیس جمهور با اعلام اصلاح زیرساخت‌ها و روش‌های پرداخت یارانه آرد و نان، گفت: به هیچ عنوان گرانی نان مطرح نبوده و نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شب گذشته با حضور ابراهیم رئیسی، تشکیل و ضمن بررسی روند و نتایج اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان (مهیا) در استان‌ها، گزارش وزارت اقتصاد مطرح و اعلام شد فعلا" 57 درصد نانوایی‌های ایران تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و تا پایان تیر به 100 درصد می رسد.

بر اساس این گزارش، طبق برآوردهای اولیه تاکنون 40 درصد یارانه آرد به ارزش سالانه 50 هزار میلیارد تومان به صورت نان به مردم داده نمی‌شد و هدر می‌رفت اما با اجرای این طرح و به صورت حقیقی و در قالب خدمات دیگر به مردم باز می‌گردد و دولت اشراف کامل‌تری بر میزان هدر رفت یارانه‌ها در زنجیره تامین آرد و نان دارد.

رئیسی با تاکید دوباره بر ثابت ماندن قیمت نان، گفت: هدف از اجرای این طرح، اصلاح زیرساخت‌ها و روش‌های پرداخت یارانه آرد و نان است و به هیچ عنوان افزایش قیمت نان مطرح نبوده و نخواهد بود. موفقیت‌های طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان می‌تواند به عنوان الگو در اختصاص یارانه برای سایر بخش‌ها و جهت شفاف‌سازی اجرا شود.

به گفته وی، اراده و تصمیم دولت، بهینه‌سازی و منطقی کردن نظام یارانه‌ها با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها است و این طرح پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ