کد خبر: ۱۹۱۸۶۶
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۴/۱۴

دستگیری کلاهبردار ۲۷۹ میلیارد تومانی و صدور کیفرخواست باند بزرگ فرار مالیاتی

دستگیری کلاهبردار ۲۷۹ میلیارد تومانی و صدور کیفرخواست باند بزرگ فرار مالیاتی

رئیس پلیس فتا و مدیر حقوقی سازمان امور مالیاتی از شناسایی و دستگیری فردی با ۶۰۰ شاکی و کلاهبرداری ۲۷۹ میلیارد تومانی و صدور کیفرخواست باند بزرگ فرار مالیاتی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که از ۶۰۰ شاکی حدود ۲۷۹ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. متهم یا متهمان ضمن ایجاد و راه اندازی سامانه جعلی و چندین درگاه بانکی و تبلیغ انواع گوشی‌های تلفن همراه کالاهای دیگر در این سامانه پس از مدتی اعتماد سازی از شهروندان و به ویژه عمده فروشان تلفن همراه از آنان سفارش گرفته ولی کالایی تحویل نمی‌دادند.

حسین تاجمیر ریاحی مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی هم صدور کیفرخواست برای باند بزرگ فرار مالیاتی خبر داد که با تاسیس ۲۵۸ شرکت صوری، فاکتور فروشی و سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی در استان‌های تهران و البرز مرتکب جرایم متعدد مالیاتی شده بود.

وی افزود: متهم  با ترغیب برخی افراد بی بضاعت و کم اطلاع، اقدام به تاسیس شرکت‌های صوری، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی و وکالت نامه‌های رسمی و تام‌الاختیار با هدف پوشش و اختفاء منشاء فعالیت‌های اقتصادی می کرد. برای ۱۳۲ متهم این پرونده که مبادرت به تاسیس ۲۵۸ شرکت صوری و مقادیر زیادی کارت بازرگانی و اسناد هویتی و وکالت نامه‌های مجعول کرده بودند در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، کیفرخواست صادر شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ