کد خبر: ۱۹۱۸۷۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۵

تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در منطقه و ادعای حذف ایران از صادرات فولاد!
وزیر صنعت اعلام کرد:

تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در منطقه و ادعای حذف ایران از صادرات فولاد!

وزیر صنعت با اعلام تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در همان منطقه و برای اولین بار، مدعی شد باید با افزایش استفاده از شمش فولاد در صنایع کاری کرد تا ایران دیگر صادرکننده فولاد نباشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین در جریان بهره‌برداری از خط سه کارخانه کنسانتره شرکت سنگ‌آهن گهر زمین، گفت: ۱۵ درصد از درآمد استخراج معادن به نام حقوق دولتی طبق قانون باید به دولت تخصیص داده شود و ۱۵ درصد از مبلغ حقوق دولتی نیز باید در همان منطقه برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها استفاده شود.

وی افزود: تا سال گذشته این ۱۵ درصد در عمل وارد بودجه دولت و خزانه و در مسائل دیگر صرف می‌شد و بخش کمی به منطقه مربوطه اختصاص می‌یافت اما برای نخستین بار سال گذشته این بند در لایحه بودجه قرار گرفت و در مجلس تصویب شد. بنابراین سال جاری از حقوق دولتی معادن به مناطق مربوطه اختصاص داده می‌شود که خبر خوشی برای مردم سیرجان است. با استاندار کرمان نیز هم مذاکره شده و قرار است در اسرع وقت درآمدهای معدنی سیرجان اعلام و ۱۵درصد مشخص شود.

فاطمی امین با اشاره به سهم کمتر از یک درصدی خام فروشی مواد معدنی و صادرات شمش فولاد نیمه‌خام، ادامه داد: با توجه حجم زیاد سرمایه‌گذاری در استخراج معدن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی برای استفاده شمش فولاد در صنایع پایین‌دستی نباید این زنجیره قطع‌ شده و شمش صادر شود. بلکه باید صرف ساخت انواع ورق‌، مواد فولادی، فولادی آلیاژی و لوازم‌خانگی شود تا ایران دیگر به‌عنوان صادرکننده فولاد در دنیا شناخته نشود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ